Dumma skämt du inte låter dö

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Varje gång passionsfrukt kommer på tal säger jag ”Inte hur jag vill ha min frukt eller min passion”. Min fru vill strypa mig.

Vilka skämt släpper ni bara inte?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,462
Location
Helsingborg
Jag kör slentrianmässigt "DU är..." när frun säger något. Om hon tycker något är töntigt följer jag upp med "DU är töntig", men jag har låtit skämtet bli meta, där jag driver med hur slentrianmässigt jag säger det, så om hon säger exempelvis "Vad vackert detta är" så förolämpar jag henne med "DU är vacker" eller så använder jag det i bisarra tillfällen: "DU är en hund".
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,562
Location
Rissne
En massa, men de är generellt så situationsberoende så jag kommer inte ihåg så många av dem just nu. Men jag kommer till exempel alltid att tycka att det är roligt att fråga om någon vill ha "frukthjälp" (bärhjälp). "Frukta bärkraften" är en relaterad.

En del dumma sämt lever typ bara i mitt huvud. Som det här med att "kön" och "kön" uttalas olika men stavas lika, så varje gång man ser ett av dem utskrivet kan man i sitt huvud läsa det som det andra ordet.

Eller att man kan tänka sig att "unstable" uttalas som "constable" och vice versa.

En av de fina grejerna med att vara lärare är att man får nya elever varje år, som ju inte hört ens jätteroliga skämt än, och därmed har man ingen anledning att låta dem dö. Fresh meat for the grinder!

EDIT: Jag är också en av de superjobbiga jävla gubbar som aldrig någonsin kan svara på frågan "har du klippt dig?" som en vanlig människa, trots att exakt ingen i hela världen tycker att man är rolig när man svarar "nej, jag gick till frisör".
 
Last edited:

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
EDIT: Jag är också en av de superjobbiga jävla gubbar som aldrig någonsin kan svara på frågan "har du klippt dig?" som en vanlig människa, trots att exakt ingen i hela världen tycker att man är rolig när man svarar "nej, jag gick till frisör".
Min stora sorg i livet är att jag klipper mig själv och därför aldrig kan få dra den där vitsen...
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
En del dumma sämt lever typ bara i mitt huvud. Som det här med att "kön" och "kön" uttalas olika men stavas lika, så varje gång man ser ett av dem utskrivet kan man i sitt huvud läsa det som det andra ordet.
Oh, jag har två såna ovanor som jag inte kan dra för folk för att jag antagligen skulle hamna på anstalt. Den ena är att översätta "flesh" i högtravande engelska texter till "fläsk". T.ex. kulten "Fläskets extas" i BitD. (Ecstasy of the Flesh.)

Den andra är att läsa djuret "dragon" som artisten Dregen. Dregenboll Z, Dregenlance...
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Oh, jag har två såna ovanor som jag inte kan dra för folk för att jag antagligen skulle hamna på anstalt. Den ena är att översätta "flesh" i högtravande engelska texter till "fläsk". T.ex. kulten "Fläskets extas" i BitD. (Ectasy of the Flesh.)

Den andra är att läsa djuret "dragon" som artisten Dregen. Dregenboll Z, Dregenlance...
Dregenheart!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,562
Location
Rissne
Den andra är att läsa djuret "dragon" som artisten Dregen. Dregenboll Z, Dregenlance...

Ooooh! Jag kom på ett par andra, som jag nog bäst kan illustrera genom bilder…

lovehurts.jpg
Diss-a-Kree.jpg

DoctorStrage.jpg
Kulturbabar.jpg


Ja – dessa fyra drar jag varje gång jag får tillfälle. Vilket okej, inte sker så ofta när det gäller kulturbabar eller diss a kree, men…
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,920
Många dåliga ordvitsar. ”Om man slår någon med en telefonlur kan man säga att han blivit lurad” är en av favoriterna.

Brukar inleda varje tal jag håller med att säga ”Oroa er inte, jag ska inte vara som ett par fängelsebyxor. Det vill säga långrandig!”

Jag och min fru har en hel del knäppa intenskämt vi aldrig låter dö. Men de är alldeles för interna att det ens ska vara lönt att upprepa dem.

När mina elever ska leta upp saker på nätet säger jag alltid ”Ni får använda gåggel på det där nya internetet jag hört så mycket om

Varje gång jag ska flyga har jag en rätt lång utläggning om varför ölen på flygplatsbarerna kallas ”måsfällor”

Brukar ofta skämta om hur min son, i och med att han är väldigt vild, kan sätta ett ställe i konkurs och personalen på dårhuset efter att ha besökt stället i en kvart för att han ställer till med så mycket oreda.

Har även en del fräckisar som jag berättat väldigt länge, men bara med folk jag vet gillar sån humor så de tänker jag inte återberätta här.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,920
Den andra är att läsa djuret "dragon" som artisten Dregen. Dregenboll Z, Dregenlance...
Jag brukar göra samma, men översätta ”dragon” till kryddan ”dragon” som stavas lika men uttalas på ett annat sätt. Då får man titlar som ”Grottor och dragoner”, ”Dragonhjärtat”, ”Dubbeldragonen” och så vidare
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,148
Medvetet uttala ord fel, lägga till staveleleser.
Klia mig på knät och säga "-fan vare kliar på kuken"
 

Gnovald

Warrior
Joined
3 Jan 2016
Messages
247
Location
Jönköping
EDIT: Jag är också en av de superjobbiga jävla gubbar som aldrig någonsin kan svara på frågan "har du klippt dig?" som en vanlig människa, trots att exakt ingen i hela världen tycker att man är rolig när man svarar "nej, jag gick till frisör".
HAHA precis som jag gör, fast jag säger "nä jag använde hårtrimmen hemma i badrummet" haha :)
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
En gång när vi fortfarande bodde i lägenhet och skulle tvätta i tvättstuga tittade min fru på raden för den andra, när dagens datum var den tjugoandra. Då sjöng jag ”it’s not the second, but twenty-second today” (mel. 7 seconds).

Det var så fruktansvärt jävla roligt och snabbtänkt av mig att jag fortsätter sjunga det om jag kommer på att det är den tjugoandra, bara för att jag ska kunna påminna om hur jävla kul jag var en gång.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,840
Location
Off grid
För tjugo år sen jobbade jag på ett större sjukhus.
Varje år den 14:e februari fick jag till Hjärtintensiven och sa ”Grattis!!!” till personalen i expeditionen.
(Man fick kolla först så inga anhöriga stod i närheten bara).

Väldigt barnsligt så här i efterhand, men det var alltid några sköterskor som log tillbaks och fnissade.

//EvilSpook
 
Top