Nekromanti Dumma men coola namn

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,491
Jag spelade ett tv-spel nyligen där slutbossen var onda skuggkung Arthur. Det är i sig rätt dumt. Men vad som är dummare är att hans vapen är Deathcalibur. Jag vet detta eftersom han skriker "Roar Deathcalibur!!!" och skjuter lasrar på en under slut boss fighten och det fick mig att skratta så hårt att min karaktär dog första gången han gjorde det.

Nu är det så här... Deathcalibur är ett jäkligt dumt namn. Men det är dumt på de allra bästa sätten. Det är definitivt D&D dumt. Vilket är varför jag har bestämt mig för att lägga till det som loot i min nuvarande kampanj.

Jag känner dock för att ha mer saker i samma stil i kampanjen så har ni några npc:er, vapen eller platser i stil som Deathcalibur så tar jag gärna emot dem.

 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
jag är just nu involverad i en kreativ motsättning där jag döpt en adelsätt till Filbunke och en producent tycker detta är ett extremt löjeväckande namn, medan jag tycker det klingar precis likadant som riktiga svenska adelsnamn typ Posse, Bååt, Slatte, Rålamb, Odygd, Gyllenållon, Gyllenpistol, Kase, etc. Så det kanske är ett förslag?

Also, när vi ändå är inne på saker som slutar på -calibur; Soulcalibur-karaktären Nightmare som är en demonriddare typ har nåt move eller nåt som heter Knightmare...
God45 said:
Gyllenållon och Gyllenpistol låter ju mycket tramsigare än Filbunke tycker jag och de är ju riktiga. Så kör hårt med Filbunke.

Knightmare :D
Arfert said:
Coolt! Själv gillar jag Fikonstrååle. :)
Hellzon said:
Monstret Nightmare i D&D är ju också en ordvits som är så dålig att den blir ball. Men ordvitsar i D&D kan vi fylla en egen tråd med.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,580
Jag hade en gång en karaktär i fantasy inspirerad av antikens Grekland. Han var en Odysseus-liknande hjälte, och jag ville ha ett namn som utstrålade manlighet och virilitet. Så, jag valde Testikles (betonat som Perikles).
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag har döpt min nästa kampanj till LICHSTORM och det är ju sjukt dumt. Det finns även med namn som EARTHRID, BLOODSOMBRE, IRONTICK och DISSCOURN som alltså är namn på länder eller större områden.

Alla de namnen är snodda från David Lindsays A Voyage to Arcturus (1920) och innehåller en helt galen namnstandard.
God45 said:
LICHSTORM är fucking awsome! Det enda som fattas är att det i sig är en litch som bundit sin själ till en storm.
chrull said:
Det är ett fruset ödeland fullt av skelett, jättar och gigantiska övergivna slott. I min version. I Lindsays version så är det ett berg tror jag.
gorillotaur said:
Dessa namn är vansinniga, men passar så jäkla bra in i genren!
 

betongchips

Veteran
Joined
9 Apr 2014
Messages
7
Jag har ett par som dykt upp då och då.

Dundivil Dunkelkåpa, inte superfånigt, men han presenterades i en väldigt dramatisk scen, så det blev lite av en "what the fuck?"

den andra är Dag, en smed.. inte superdumt det heller, men smedjan han ägde hette då givetvis HammarDags.

Hardon, en stadsvaktskapten, som hade sina assistenter Noot och Zack..

kommer inte på några fler just nu... just input
God45 said:
HammarDags :D Spelade du hans themesong?
betongchips said:
Nej, men det fanns ett coolt vapen i smedjan som fångade RPs ögon och Dag reagerade genom att säga "du får inte röra den där". såklart.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Alllt som följer följande mönster: <engelskt ord> + <-or>

är fucking awesometöntigt.

SKELETOR!, liksom.

Jämför 'Magneto'. Det låter verkligen inte hälften så metal som det hade gjort om han hette 'Magnetor'.

Also, metalnamn i allmänhet, men typ; Necrobutcher.
chrull said:
He-Man innehåller ju typ bara helst sjukt bra namn.

Och magiska föremål.

Och miljöer.
LordTengel said:
Clawful? Two-Bad? Extendar? Rockon? Namnen i He-man var mycket riktigt underbara.
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Ska vi prata namn måste jag bara få nämna en av mina favoriter, visserligen från en film, en disney film. Dessutom trogtvis den värsta, hemskaste och på alla sätt ondaste disney skurken genom tiderna. Som får Jafar att framstå som en timid och vänlig typ.

Cruella Deville. Älskar ordleken i hennes namn
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
En gång i tiden fanns det en tv-serie vid namn Dino Riders. Den reptillike antagonisten gick vid namn Krulos, låter både grymt 'cruel' och som någon forntida tidsperiod som trias eller devon. :rolleyes:
Kärlekscraft said:
Minns också att man tyckte att hela serien var cool samtidigt som den var dum också, fastän man var minderårig och rätt målgrupp.......
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
- Dvärgen Urin klan Ghor den Magnifike (betoningen låg på U:et och the issue upptäcktes först vid nedtecknadet)
- Rancor Bernadotte är också ett kick-ass fantasynamn
- Riddare Rohan Mordor är också lite speciellt.
 
G

Guest

Guest
Hahaha, Tyrannosatan! Hysteriskt!
Kom att tänka på en incident som ägde rum innan jag flög hem från Rhodos flygplats. En reseguide som tillhör något resebolag kliver på bussen och berättar att dennes namn är Satan och ska hjälpa oss komma iväg till våra olika destinationer. Förmodligen hette han Saton eller något liknande men just i den stunden blev det kusligt tyst på bussen. Han uttalade sitt namn på ett sätt som fick mig att önska att han hade ett "von" framför det. Lite Dracula över det hela, faktiskt.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Petter Nallo avslöjade nyss att han spelade en Sith i SWTOR (tror jag) som hette Infernalia Nosferatu. Jag ska skriva fanfic om henne(?), DEATHFUCK SOULSHITTER och Tyrannosatan.
 

roboman

Veteran
Joined
18 Nov 2006
Messages
159
Location
Motala, bor i Stockholm
Jag tänker mitt hårdaste för att komma på något bra, Cruella de Vil är ju ganska dumt men samtidigt lite bra?

ALLA drakar i Baldur's Gate, Icewind Dale och liknande serier har töntiga namn. Någon spelutvecklare som somnat med huvudet på tangentbordet bara.

Men mest vill jag bara skriva här för att berömma tråden, för att den är lysande. Jag älskar den här typen av nisch på trådar. Här är några exempel trådar jag och en kompis skapat på ett annat forum:

- Mopeder och mopedister i Motala
- Övriga inslag i P3, samt diskussioner om könsrock
- Tråden om fantastiska t-shirts med djurmotiv
- Svenska serier som Mattias kanske och kanske inte har sett
- Kapten Stofil mot Svenil
- Historiska personer i konstiga outifts
Reddokk Fheg said:
Cruella är ett av de bättre skurk namnen och den obehagligaste och elakaste disney skurken genom tiderna. Jaffar Davy Jones och gänget släng er i väggen ni är alla som söta små gulliga kaniner jämfört med Cruella
Cybot said:
Cruella de Vil är ju bästa skurknamnet. Även om det kräver sin skurk. Man kan ju inte vara realistiskt ond om man har ett sådant namn, utan det krävs ju liksom ren serietidningsondska för att det ska fungera.
Reddokk Fheg said:
precis och det har de ju lyckats bra med. Hon är som sagt mycket värre än alla andra disney skurkar. Jag kycker fan hon är läskig
 
Top