Nekromanti Dumheternas man

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,710
Location
Värnhem, Malmö
Spelade just en session rollspel med en SL som har en legendomsusad förmåga att alltid säga dumma saker. Några exempel p åvad som sades under spelomgången var:

"Jag har byggt släden själv. Av en hjulvagn."
Finns det måhända vagnar utan hjul?

"Ni ser bergen några hundra meter bort. (bläddrar) Men det är bara för de är så stora ni tycker de ser ut så, egentligen är de tre dagsmarscher bort."
Snygg räddning...

"Vill du ha den outspädd?"
Som svar på en förfrågan om en drink i en bar.

"Du snubblar och landar på en kanin, som skriker på hjälp."
Är det Mutant?

Därtill kom att det krävdes att vi amputerade en SLPs ben. Läkaren i gänget satte igång och såga, och fumlar givetvis. En makaber beskrivning följer, men han kan åtminstone fortsätta. Jodå, klart han fumlar igen...
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Ha ha [ANT]

Jag passar på att skratta innan den här tråden flyttas.

"berg några hundra meter bort" - sådana missar gör jag hela tiden. Jag har absolut noll koll på olika mått och kan aldrig göra vettiga estimeringar. I vart fall inte när jag spelleder och koncentrerar mig på annat.

Känns skönt att det finns fler som tabbar sig så.

/Rising
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
ROTFLMAO

Sådana felsägningar gör jag i VERKLIGA livet (om det finns). /images/icons/smile.gif
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: ROTFLMAO

"Sådana felsägningar gör jag i VERKLIGA livet (om det finns). "

Nu förstår jag inte vad du menar, e inte jag en gud som styr folks livsöden när jag spelleder? Eller när jag spelar en inkarenation av en mig själv som... ahhh, någe iallafall, men jag ÄR gud!!! GAH!!!

MOHAWHAWHAW I SHALL RULE EM ALL!
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: ROTFLMAO

Jag också. Jag har till exempel på fullt allvar förklarat att "den ena butiken ligger 500 meter härifrån medan det är en halv kilometer till den andra."

-JPS-
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: ROTFLMAO

Men du har la inte sagt att den person rpna pratar med slår huvudet i pannan? Det har jag... Två gånger på riktigt, åsså nån gång på slämt, när vi varit mindre seriösa.. :gremsmile:
 

TheGoblin

Veteran
Joined
13 Aug 2001
Messages
91
Location
Norrrrrland!
Hmm...det finns många i vår rollspelsgrupp som säger fel. Jag har säkert gjort det också , men jag kan inte komma på något just nu. Här är "lite" ovanliga saker som har hänt:

En av rollspelarna har en icke-funktionsduglig mobiltelefon. Samma person ska försöka ringa polisen, efter att ha träffat på diverse zombies. Detta händer:
*Spelaren tar fram sin riktiga mobiltelefon och låtsas slå ett nummer, och säger sedan väldigt snabbt* SNUS!

Fråga inte varför personen i fråga vrålade SNUS i en telefon, när han inte ens snusar! /images/icons/crazy.gif

Andra dåliga kommentarer? Hmm... samma person fick sitt smeknamn på ett ganska ovanligt sätt:

En spelare blir utskickad och vrålar RÖVAS! till den som ska in härnäst , och fel person går in. Den som egentligen skulle in stod bara där lite förvånad. Den olycklige sate som trodde att han var Rövas gick in, helt allvarlig. Gissa vad hans smeknamn blev :gremsmile: .

Det har säkert hänt andra saker också , men dom kommer jag inte på nu /images/icons/cool.gif
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Du får mig att tänka tillbaka på "den gamla goa tiden".

Speciellt en gång, vi spelade dod, och i ett avbrott så peker plötsligt en av spelarna under bordet och säger att det är mörkt där, och fortsätter sedan med att peka ut på solen som lös den dagen och säger att det e ljust där. Efter något moment av förvåning börjar några av oss skratta, och sedan sägar han bara, ähh, ni fattar inte innebörden av det hela.
Det lär nog ialla fall jag aldrig fatta, men ball va det :gremsmile:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,548
Location
Helsingborg
LOL! [NT]

/[color:448800]Han</font color=448800> som gillar dumma påståenden som tros belysa det man säger
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Dum och dummare...

Nightowl på jobbet, om lokal förmåga:
"Var det inte han som reinkarnerade Torbjörn Fälldin?"
(Nightowl menar imiterade.)
Annan bibliotekarie [heller inget geni]: "Är Fälldin död?"
Nightowl [förvirrat]: "Va? Är Fälldin död? När hände det?"

En annan gång pratar folk om Ulf Ekman vid kaffebordet på jobbet - tror Nightowl, som brister ut i en arg harang om Livets Ord, självmord, och annat blaj. Först när folk börjar se förvirrat på honom fattar Nightowl att de pratade om Ulf Lundell...

Nightowl, nanna
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Dum och dummare...

Hmmm... jag har också jobbat på bibliotek. Det är sånt som får en att fundera...

-JPS-
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Sånt är ju kul !!

Sånt är ju skitskoj !!
Då kan man ju alltid trakasera Sl:n efteråt.../images/icons/wink.gif
 
Top