Nekromanti Dumdrakar

Dieter

Veteran
Joined
25 Oct 2002
Messages
24
Location
Kode
Jag hade tänkt att ha en liten dumdrake till min nya karaktär. Ungefär hur stark och så är den. Jag har modulen alver, men där står inte så mycket om dess egenskaper.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Jag hade tänkt att ha en liten dumdrake till min nya karaktär. Ungefär hur stark och så är den. Jag har modulen alver, men där står inte så mycket om dess egenskaper."

Läs här. Värdena gäller dock för en vuxen drake.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
Hur snabbt blir en sådan drake vuxen då? Jag menar en liten drake är ju inte liten för evigt... :gremsmile:
 

Dieter

Veteran
Joined
25 Oct 2002
Messages
24
Location
Kode
Sant!! Det kommer säkert regler i modulen Drakar. Det dumma är bara att den inte kommer ut imorgon precis. Får hitta på något.

Man kan ju inte ha en alltför stark drake. Blir inge kul då. Hade tänkt mig något sådant:
Styrka 8
Tålighet 9
Rörlighet 10
Peronlighet 7
Psyke 9
Vilja 10
Bildning 3
Syn 12
Hörsel 10
Luktsinne 13

Draken kommer bli starkare och så när den växer.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,713
Location
Värnhem, Malmö
Problemet är nog att draken saknar "själ", den har alltså inte samma förmåga till tänkande som människor och andra självutnämnt begåvade typer har. Den PSY den har är endast relativ, vilket innebär att den inte har förmåga till abstrakt tänkande eller liknande. Du kan jämföra med en hund, som kan vara "klok" i den bemärkelsen att den kan lära sig massor med trick, förstå talat språk och liknande, men den kan inte (åtminstone inte enligt vedertagna etologiska teorier) ´grubbla på filosofiska problem och sedan delge sina hundvänner dem. En hund har en PSY på 10, men dess PSY funkar inte på samma vis som hos en människa. Om du gör en dumdrake med PSY 9 är den alltså "något dummare än en hund".
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
It's your dragon man :gremwink:, men jag tycker att styrkan är lite väl låg... en vuxen heavé har ju trots allt 44 i styrka. Men det kanske är en riktigt liten bäbis-drake?

'Personlighet' har den nog ingen användning av förresten...
 

Dieter

Veteran
Joined
25 Oct 2002
Messages
24
Location
Kode
Javisst är det en liten bäbis-drake. Har precis fått den. Skall bli j*vligt kul men jobbigt att spela med den. Måste matas hela tiden och så. Jag känner på mig att innan draken har blivit vuxen kommer jag att vara ganska bra på att jaga.

Hur tycker ni förresten att jag skall göra med dess utveckling. Kommer säkert något om det i modulen drakar. Men det är långt kvar tills den kommer. Skall jag göra den liten starkare och tåligare med jämna mellanrum eller den bli starkare efter att den har blivit fysiskt prövad eller nåt. Kom gärna med förslag.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Ett litet förslag:

Den växer ju, så du borde ta attributen för en vuxen drake här, slå fram attributen för din drake och sedan räkna ut en procentuell ökning tills den är fullvuxen. Alltså ökningar med jämna mellanrum.

Styrkan går nog upp ganska snabbt på kort tid, eftersom att den är på 9 och en vuxen heavé har 44. Psyke är dock också på 9 och en vuxen har 12, så det går nog lite långsammare.
 

Dieter

Veteran
Joined
25 Oct 2002
Messages
24
Location
Kode
Re: Ett litet förslag:

Ok! Tack så mycket. Nu har jag förmodligen all information som jag behöver.
 
Top