Nekromanti Dubbelstöt

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
När jag läste tekniken så uppstod en rad frågetecken i mitt lilla huvud upp. Menar de att man gör två separata anfall undersamma runda, som båda räknas som snabba fast gör full skada. Fast man kan inte sikta var man slår eller kombinera den med Tränat, avancerat och mästaranfall.

Är jag helt ute och cyklar för jag blir förvirrade om denna teknik så skulle någon kunna ta er tiden att lista ut hur de menar med det i vapenmästaren?
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Hmm... nu när du säger det så verkar den tekniken lite luddigt skriven kanske.
Som det står i Vapenmästaren så verkar det så här:
*Två stötar, en med varje ände av staven, i samma runda, samma handling till och med (alltså bara ett anfallsslag?)
*Normal skadeverkan, men räknas som snabba... vet inte om det ska tolkas som att båda anfallen gör full skada, men motståndaren får -Ob1T6 på att vinna tillbaks initiativet, eller om anfallen räknas som snabba och inte har några andra skademodifikationer utöver de -Ob1T6 som gäller för snabba anfall...
*Att man inte kan sikta står det väl inget om? Det står bara att båda stötarna måste riktas mot samma mål (motståndare?). Däremot har du rätt i att Dubbelstöt inte kan kombineras med Tränat- Avancerat- eller Mästaranfall. Ingen extra skada för dessa tekniker med andra ord.

//Boboliwsy - som troligen inte hjälpte så mycket :gremblush:
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
Jorå bobo... det är väll sant som du sa? och snabba anfall ger -ob1t6 i skada, om man då räknar dom som snabba så tar man bort -ob1t6, tycker jag. och samma mål e ju samma motståndare för om du gör det själv med en pinne / stav så förstår du, du kan ju fortfarande slå första mot typ bröstet och andra mot huvudet. Ha det bra!
 

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
De där med sikta var en miss av mig. Jag läste vapenmästaren för några dagar sen och minnet var inte det bästa förut idag.

En handling det var just det som jag och min kompis blev mest fundersamma när vi läste tekniken. Görs det bara ett slag för att se om man träffar och slår i sådana fall motståndaren bara ett eller två försvarslag. Jag menar att det senare utav dem blir väl ob5t6 mot undvika eftersom det är snabbt? Någonting är grymt mysko i formelering kring dubbelstöt.
 
Top