Nekromanti Du har 1 tidsmaskin & 3 resor tur & retur....

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
....var åker du??

Mina 3 resor blir nog som följer:

* Egypten, i tiden när man byggde valfri stor pyramid
* År 0, för att se vad som verkligen hände
* *Blundar & ställer in valfri tidsålder*
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Framåt. Antagligen skulle jag kolla lottoraden också.

Jesus skulle vara intressant att kolla upp också. Men tyvärr skulle jag inte förstå språket så det skulle nog inte vara så givande. Antagligen bättre att resa i Sveriges eller möjligen Englands historia, så långt tillbaka man kan komma och fortfarande förstå språket. Nån som har en idé?

Sen skulle jag ta en resa tusen år in i framtiden och inte återvända. Framtiden kommer bli grym!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,619
Location
Rissne
Tur och ratur?

Ska jag räkna det som att jag egentligen har sex resor?


Min plan: Successivt åka framåt tills jag hittar den coolaste framtiden att leva i. Sedan stanna där.

Spara en resa till ifall jag behöver åka tillbaks till någon tidigare (typ "åkt för långt", hamnat efter civilisationen gått under...).

Bakåt? Varför skulle jag vilja åka bakåt?

Och varför skulle jag vilja åka tillbaks hit? Annat än om jag med framtidsteknologi kunnat göra mig odödlig då, så jag vet att jag bara kan sitta och trycka några hundra år och sen vara tillbaks i framtiden.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,625
Location
Huddinge
Min första resa skulle jag spendera med att åka och träffa Tolkien, diskutera Hur han skulle vilja att hans verks rättigheter skall användas (låt oss säga att jag inte gillar alla beslut hans son har tagit). Kanske skulle jag Låta tolkien se Jacksons filmatisering av Lotr och se vad han skulle tycka om dem.

Sedan så hade jag viljat träffa min far som tonåring, se hur han var.

Den sista resan skulle jag ta till antika Grekland, till typ Aten och få titta på alla häftiga tempel innan de blev ruiner.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Jag håller med Krank i mångt och mycket, jag skulle åka framåt i tiden och stanna där.

Meeeeen. Jag skulle slösa en resa på att dra till månen och sitta där i en solstol i rymddräkt med en sovjetflagga och en en kall pilsner innanför rymddräkten och säga något i stil med "Guys, what took you so long?" till Mr Armstrong, givetvis med rysk brytning.



/Poseur
 

sirfrog

Warrior
Joined
29 May 2011
Messages
230
Location
Elsweyr
Vadå bara sex tidsresor? Jag skulle, innan jag for, kolla upp ett stort antal lotterier och tipsrader, sedan fara tillbaka till då jag fann tidsmaskinen så att mitt dåtida jag alltså har två tidsmaskiner. Tidsresande jag går och vinner storvinsten på lotto, lever bra och låter mitt dåtida jag få potentiellt oändligt med resor som jak kan göra vad jag vill med.

Men får jag inte fuska så far jag nog framåt och stannar där.
Förutsatt att vi bortser från sånt som familj, vänner och annat som alla kommer ha dött innan jag kommer fram.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Jag reser tillbaka till ca 1250 för att besöka medeltidskyrkan där jag jobbar om somrarna nu för tiden. Om jag känner mig vågad reser jag sedan ner till nuvarandre Frankrike för att bevista sommarmarknaden i Troyes.

Jag besöker Woodstock-festivalen, 1969. Jag har med mig ombyteskläder i en vattenavstötande väska.

Jag sparar en resa till senare i livet.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
  • Resa 1: åka tillbaka till Bayern april 1849, döda Hitler. Tillbaka till 2013, kontrollera om världen är "bättre".
  • Resa 2a: om nej: åka tillbaka till Bayern april 1849, stoppa mig från att döda Hitler. Istället glida runt i Bayern tillsammans med mig själv och se om vi inte kan ha kul tillsammans, jag och jag.
  • om ja resa 2b, om nej Resa 3a: åka till Stockholm 3013. 1000 år frammåt, vad har hänt? Hur långt har vi kommit? Samla på mig lite av de senaste 1000 årens aktieutveckling samt någon lottorad. Tillbaka till 2013.
  • Resa 3b: Om vi tagit oss ut i rymden/fått kontakt med andra (fredliga)varelser 3013 så ägnar jag sista resan åt att besöka en annan planet, ännu längre in i framtiden.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag skulle nog börja lite lätt med viktorianska England. Kanske en klychig London-tur till att börja med. Månne att man passar på och avslöjar Jack The Ripper.

Femtiotalet är ju najs. Jag skulle helt enkelt spana in det. Där skulle jag nog stanna ett bra tag, kanske resa lite från land till land. Gotta mig riktigt i Sverige och USA då. England också, antagligen. Den upprinnande populärkulturen, osv.

... Sista resan sparar jag på, för jag vete fan ...
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Jag är nyfiken på att utforska den fria viljan, därför skulle jag

1) skulle åka tillbaka till ögonblicket precis innan jag ska åka iväg i tidsmaskinen och varna mig själv för att resa.

2) åka tillbaka till direkt efter ögonblicket precis efter att jag varnat mig själv och säga att det nog är lugnt ändå

3) åka tillbaka tillmorgonen den dagen jag skulle få erbjudandet om tidsresandet och meddela mig själv att jag kommer från framtiden och sen dra igen.

*fniss fniss* vilken jefla dag det skulle vara
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,342
Location
Stockholm
1. Jag skulle åka fram i tiden tills man har funnit ett botemedel mot ALS. Också plocka en stor bunt tips från aktiemarknaden när jag väl var i framtiden.
2. Åka tillbaka till innan min far blev sjuk och ge botemedlet till hans läkare och för den delen Steven Hawkings läkare också, se till att satsa rätt i aktiemarknaden för 14 år sedan. När jag ändå var där skulle jag också informera mig själv om att anledningen till att jag kämpar mot mig själv så mycket hela tiden är att jag har Asperger och ADHD och att jag nog skulle må bättre av att slappna av lite.
3. Komma tillbaka till nutid, hoppas att saker blev bättre och att min far levde och att jag tjänat skitmycket pengar på mina aktieaffärer. Om så skulle min sista resa gå till Bysantinska riket för att titta runt lite, gärna tillsammans med andra intresserade. Annars var man väl tvungen att åka iväg och fixa vad man nu än förstört.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,878
Location
Örebro
Dr Riddler Jerusalem said:
Döda hitler är en skit dum ide... tekniken accelererade som fan tack vare det kriget...
Anti-racismen också.

Übereil, som är tveksam till att koncensus kring det varit så starkt om det inte vore för andra världskriget
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,342
Location
Stockholm
Att göra något så storslaget är överhuvudtaget jävligt jobbigt. Alternativet till min andra variant är IOFS. Åka till framtiden och hitta odödlighetsteknologi, åka tillbaka till början av historien och göra sig till godsint världshärskare.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Precis. Vi borde ha en dag då vi firar Hitlers många bidrag till civilisationen. Anti-rasism, motorvägar och teknikutveckling.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Johan K said:
....var åker du??

Mina 3 resor blir nog som följer:

* Egypten, i tiden när man byggde valfri stor pyramid
* År 0, för att se vad som verkligen hände
* *Blundar & ställer in valfri tidsålder*
1) Åka tillbaka i tiden, kalla mig något käckt på grekiska, som t.ex. "Παρμενίδης", och skriva nån esoterisk text om att världen är oföränderlig, vilken influerar det västerländska tänkandet att tro att tidsresor är omöjliga.

2) Följa upp detta halvannat millennium senare, under något annat namn (hmm, vad ska vi ta den här gången? Ehm, "Ernst", det låter alltid bra, och tja, "Mach" - Ja, "Ernst Mach") och bygga på detta med några märkliga uppfattningar om kosmos och fysikens grunder.

3) När alla är övertygade om att tidsresor är omöjliga, använder jag den sista resan till att åka tillbaka och installera spionkameror överallt där den första tidsmaskinen tillverkades, lär mig processen och är den ende som kan resa i tiden!
 
Top