Du borde komma på LinCon

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,733
Location
Göteborg
Nu börjar det närma sig på riktigt! GothCon är över, och det är en bra uppvärmning, men ärligt talat, LinCon är Sveriges bästa konvent. Som göteborgare tar det emot att erkänna, men det är sant. Det är längre, det har bättre lokaler, bättre käk, bättre väder, mer kul helt enkelt. Framförallt att det är tre heldagar spel jämfört med GothCons två gör det riktigt värt. Det gör ju LinCon i praktiken större än GothCon, eftersom det blir mer spel. Det enda GothCon har som jag saknar på LinCon är att det är fler forumiter som åker på GothCon. Men så borde det inte vara! Alla borde åka på LinCon!

Så om du inte åkt förr, om du tvekat och tänkt att GothCon ju ändå är Rollspelskonventet, tänk om! LinCon är där det händer, och du borde åka dit! Vi ses väl där, eller hur?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag kommer som vanligt befinna mig i Indierummet, har mer eller mindre ingen koll på resten av konventet utom att att Te-baren är på plats med sin te-vagn vilket är helt underbart.
 

Zeedox

Hero
Joined
14 May 2021
Messages
1,035
Location
Stockholm
Åh, LinCon låter ju avsevärt närmare också! Undrar om de accepterar egna rollspelsarragemang.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,733
Location
Göteborg
Jag kommer som vanligt befinna mig i Indierummet, har mer eller mindre ingen koll på resten av konventet utom att att Te-baren är på plats med sin te-vagn vilket är helt underbart.
Ja, det är en annan bra poäng. På GothCon får man gå och fylla på te, men på LinCon kommer tevagnen till dig!
 

Frederik J. Jensen

Thoughtful Dane
Joined
16 May 2014
Messages
194
Location
Stockholm
Om man bara kommer en dag, ska man då komme fredag eller lördag?

Får man ta sonen sin med? Han är 10 år og spelar gärna brädspel.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Båda dagarna fungerar utmärkt att dyka upp då det är full fart. Tror inte det är någon åldersgräns på konventet samt så är det alkohol och drogfritt, jag vet att det finns många som har yngre barn med sig.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,733
Location
Göteborg
Tidigare år har väl LinCon haft någon specifik barndag? Var det lördagen? Oklart om de har det i år, dock.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Linköpings stadsbibliotek kommer vara där med popupbibliotek på fredagen så då kommer jag stå där och kränga-eller-jag-menar låna ut böcker och rollspel och ha lite spelbar. Tror vi kommer vara på torget i C-huset, men minns inte exakt just nu. :)
 

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
417
Location
Linköping, Sverige
Åh, LinCon låter ju avsevärt närmare också! Undrar om de accepterar egna rollspelsarragemang.
Lite oklart vad du menar med egna. Men jag skulle säga ja. Ska du vara med i år får du nog vara snabb. Å andra sidan kan du lättare se var det finns mer lediga slottar.

Kör på bara. Mer rollspel på LinCon!
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,224
Jag kommer förbi på torsdagen om alla planer går i lås. Lär passera indierummet (inget annat bokat).
 
Last edited:
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Jag är grymt sugen på att åka till Sverige enbart för ett konvents skull faktiskt! Glömmer dock bort både GothCon och LinCon varje år och sedan står man där....och jag vet inte helt om indierummet skulle falla mig i smaken. Vill någon sälja in det till mig?
För en konventionell spelgrupp lär jag inte få ihop så man kan spela de arrangemang som sätts upp.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,733
Location
Göteborg
Jag är grymt sugen på att åka till Sverige enbart för ett konvents skull faktiskt! Glömmer dock bort både GothCon och LinCon varje år och sedan står man där....och jag vet inte helt om indierummet skulle falla mig i smaken. Vill någon sälja in det till mig?
För en konventionell spelgrupp lär jag inte få ihop så man kan spela de arrangemang som sätts upp.
Sälja in och sälja in, men jag kan försöka ge en rättvis bild så kan du avgöra själv om det låter som något för dig.

Indierummet är drop-in-rollspel, så hänger man där får man garanterat spela, och man behöver inte ha någon grupp med sig. Sedan är det ju så att vi fokuserar på samberättarspel, med och utan spelledare. Så vi har inte mycket att erbjuda om man hoppas på att lösa mysterier, klara uppdrag, besegra monster i taktiska strider och liknande. Vad vi gör är att vi bygger berättelser tillsammans, utan färdigskrivna scenarion och med alla deltagares kreativa inblandning.

Det sagt så har vi en hyfsad bredd inom det spannet, från flams till emo-drama. Vi har klassiska rollspelsgenrer som skräck (både vampyrer och tentakler), scifi och pulp, men också saker som fransk diskbänksrealism eller svenskt allmogedrama. Vad vi är sämst på är väl fantasy, men vi har om inte annat en hel del spel som saknar spelvärld och som därmed kan spelas som fantasy, om man vill. Vad vi är allra bäst på är utan tvekan dramatiska fyratimmarspass med relationer, konflikter och ångest, men som sagt, vi har en massa annat också, och det är verkligen inte bara ångestspel man kan köra hos oss. Men vill man ha en detaljerad spelvärld, ett stridssystem och spelledare, och ett förskrivet scenario som spelgruppen ska ta sig igenom, så är inte Indierummet rätt ställe att hitta det på.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Sälja in och sälja in, men jag kan försöka ge en rättvis bild så kan du avgöra själv om det låter som något för dig.

Indierummet är drop-in-rollspel, så hänger man där får man garanterat spela, och man behöver inte ha någon grupp med sig. Sedan är det ju så att vi fokuserar på samberättarspel, med och utan spelledare. Så vi har inte mycket att erbjuda om man hoppas på att lösa mysterier, klara uppdrag, besegra monster i taktiska strider och liknande. Vad vi gör är att vi bygger berättelser tillsammans, utan färdigskrivna scenarion och med alla deltagares kreativa inblandning.

Det sagt så har vi en hyfsad bredd inom det spannet, från flams till emo-drama. Vi har klassiska rollspelsgenrer som skräck (både vampyrer och tentakler), scifi och pulp, men också saker som fransk diskbänksrealism eller svenskt allmogedrama. Vad vi är sämst på är väl fantasy, men vi har om inte annat en hel del spel som saknar spelvärld och som därmed kan spelas som fantasy, om man vill. Vad vi är allra bäst på är utan tvekan dramatiska fyratimmarspass med relationer, konflikter och ångest, men som sagt, vi har en massa annat också, och det är verkligen inte bara ångestspel man kan köra hos oss. Men vill man ha en detaljerad spelvärld, ett stridssystem och spelledare, och ett förskrivet scenario som spelgruppen ska ta sig igenom, så är inte Indierummet rätt ställe att hitta det på.
Sälja in var inte så seriöst menat. Men tack!
Låter som något jag skulle gilla.
Hur många olika spel har ni på ett ungefär i Indierummet?
 

Zeedox

Hero
Joined
14 May 2021
Messages
1,035
Location
Stockholm
Lite oklart vad du menar med egna. Men jag skulle säga ja. Ska du vara med i år får du nog vara snabb. Å andra sidan kan du lättare se var det finns mer lediga slottar.

Kör på bara. Mer rollspel på LinCon!
Menar du att det är begränsat med hur många som får hålla arrangemang? :O
 
Top