Nekromanti Drunok? daak?

Kenzui

Warrior
:gremconfused:Tja. det är ju offisielt krig mellan jargien och drunok, bara att jargien "inte" har tid. så jag undrar om man är i drunoks huvudstad (kommer inte ihåg namnet) hur arga skulle drunokerna bli om man slaktade några jargier?

Marcus J

Hero
cirka så arga som folk hade blivit om någon gick och slaktade danskar i en stad i sydsverige under Gustav Vasas tid.

Alltså så får du rättsligt efterspel (typ hängning om det är fler än en du dödar) men jargien bryr sig nog inte om det inte är ambassadören eller någon annan diplomat du dödar.

Boridus

Veteran
Allt är väll lite upp till SL om du frågar mig. Självklart kan man nog tycka vissa saker men det är ju SL som bestämmer vad som händer så...

Kenzui

Warrior
men åhh vad jobbigt, dom borde nästan bli glada. fast i det här fallet som var det så att jag nog skulle ha blivit häng jag dödade trots allt typ 20jargier (jag och min grupp patrioter) som sedan flydde ut i skogen! Tack ska du ha. Bye

Sankt Creigh

Warrior
Du blir troligen hängd då de verkar tro mycket på det rättsliga systemet i jargien, aningen korrput kanske...

HerrBjörn

Warrior
Håller med Boridus här men..
E det inte så att Drunok är till hälften Daaktroende och
hälften samortroende eller är det västmark??

HerrBjörn

Warrior
Massmord straffas väll i regel med hängning...
Kanske stympning och landsförvisning men
det beror på vilken position de du dödar har besuttit..

Tell

Hero
det är västmark.
Därimot vill jag minnas att Drunoks bondbefolkning ännu tillber jordemodern. konstigt nog.

Tesfforp

Warrior
Re: Det beror på vad SL tycker...

Spelledaren bestämmer allt. Är denne ovanligt dålig kanske man hyllas om man dödar kungen. Är denne bra så får man dödsstraff. Allt beror på SL!
Spelledaren got the power!

HerrBjörn

Warrior
Re: Det beror på vad SL tycker...

Spelledaren got the power!
Om ni inte läst på sid.11 i Eon 2 så hoppas jag att ni läst
Neotech`s regler...
1.) [color:\\"#FF00FF\\"] Spelledaren har alltid rätt.. [/color]
2.) [color:\\"#FF00FF\\"] Om det skulle visa sig att spelledaren inte har rätt så gäller regel #1 [/color]
De är mina favoritregler :gremtongue: