Nekromanti Drogreklam

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,618
Location
Umeå, Västerbotten
Alltså. Amfetamin borde vara skitpeppat som den fantaiska drogen som gör dig smalare, piggare, vildare i sängen och coolare.

Sen innehåller ju drogreklamen en massa info om hur drog X är mycket mer hälsosam än drog Y. Hur heroin light är så mycket mindre hälsofarligt än vanligt heroin

Dessutom tror jag en massa grepp från sminkreklam blir djävla obehagliga om man sätter dom i drogsammanhang istället.

https://www.youtube.com/watch?v=gJDAjIijUDo
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Mountain Dew Kickstart reklam.

Ändra bara varan till den valda drogen, och kanske sloganen "It all starts with a kick" till något som "It all starts with a hit" eller något... fast "kick" funkar ju också. Och sen om man väntar tills slutet så kan man trycka på länkar i videon som tar en till olika småklipp, eventuelt andra reklamer, på vad man tryckte på. XD

 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Cybot;n98720 said:
Alltså, om reklamen för något ser ut så här så vet man att den måste innehålla droger...
...Speed? X? Mix av kokain och amfetamin?
nej, japaner har en unik förmåga att vara totalt megakonstiga -utan- droger.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Jag kan föreställa mig managern för reklam makarna: "Cyberheroin is cool, adictive and cheap. If you can't sell it you can't sell shit. Now the Zyklon B departement? Those guys are the real motherfuckers that you want to be like"

Smash cut till anime bild av happy Hitler som gasar glada människor med taglinen: "Final solution!" I regnbågssprakande färger.
 

Cieylor

Veteran
Joined
18 Jan 2014
Messages
150
Det finns ju målgrupper som man inte når fram till med dansande party girls. Jag tänker mig företag som döper sitt knark till läkemedelsliknande namn och har reklam med trovärdiga människor i labbrockar som pratar om kliniskt testade ingredienser och oberoende undersökningar.

Sedan så måste det ju komma en motreaktion mot all syntetisk skit, och plötsligt framhävs allas dope som organisk och närodlad.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,320
Location
Helsingborg
Cieylor;n98758 said:
Det finns ju målgrupper som man inte når fram till med dansande party girls. Jag tänker mig företag som döper sitt knark till läkemedelsliknande namn och har reklam med trovärdiga människor i labbrockar som pratar om kliniskt testade ingredienser och oberoende undersökningar.

Sedan så måste det ju komma en motreaktion mot all syntetisk skit, och plötsligt framhävs allas dope som organisk och närodlad.
Jag är inte bara droghandlare, utan jag är mamma också. Så därför rekommenderar jag Colgate amfetamin. Undersökningar gjorda av oberoende forskninginstitut visar att Colgate amfetamin har gör dig upp till 25% piggare och varar upp till 70% längre än andra amfetaminbaserade preparat. Det är hälsosammare också och innehåller xenoflaxalin som motverkar ADHD. Så därför rekommenderar jag Colgate Amfetamin... för dina barn också.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,410
Location
Malmö
Amfetamin Cola, Drycken som håller dig uppe hela natten

Amfetamine Coke, kanske den skulle heta iofs.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Självsäker snygg stark kvinna/man klär barnen som skriker, sitter i bilkö och alla tutar, utstår jobbiga chefer och arbetskollegor, bilkö på vägen hem, upplopp med ammoniakflaskkastning och tårgas, men hen bara skrider lugnt fram, ständigt leende.

Hur gör hen?

När hen kommer hem och ska ta en dusch avslöjas hemligheten, ett litet plåster på höften. Heroinplåster givetvis! Nu med kliniskt bevisad effekt i 12 timmar.

Klara av en hel dag.
 

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Joined
22 Oct 2012
Messages
241
Ett uppbrutet källarförråd. Navkapslar och leksaker ligger utspridda på golvet. På golvet ligger en man i en perfekt sliten skinnjacka. Han har klassiskt manliga drag, markerat käkben, klädsam skäggstubb, halvlångt rufsigt hår och välsittande (och uppenbarligen nedbajsade) jeans. Han ligger på en kudde av smutsig frigolit med en plastkasse som örngott. Runt honom ligger piprensare, batterier och bitar av folie. Han ligger i en ställning som om han hade ramlat och brutit nacken och benet.

Ingen speakerröst, ingen text, ingen slogan, bara drogföretagets logga som flimrar till de sista sekunderna.

(Den här reklamen riktar sig alltså till potentiella konsumenter som inte lockas av drogrus och verklighetsflykt utan de som vill konsumera själva livsstilen och lockas av det som uppfattas som lite edgy).
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Om man ser det "seriöst":

Man duckar naturligtvis alla negativa effekter. (Att man kan dö behöver inte vara negativt. Bara man inte blir ful.) Och tar bara upp positiva saker för de olika målgrupperna.

Man kör hårt med branding. Speciellt där det inte är någon större skillnad på produkterna i frågan. Målar upp produkterna så att de är en inträdesbiljett till attraktiva livsstilar. Använd gärna kändisar, som George Clooney som dricker espresso i tv-reklamen just nu. Försök att ge de olika varumärkena en tydlig personlighet. Jobba med positionering.

Finns det en möjlighet att snobba till det, med distrikt och annat, så gör det. "Våra cocablad plockas för hand på sydsluttningarna i distriktet Guajira, känt för sina långa somrar och rena bergsluft"....

Tänk mode och lifestyle. Inte tandkräm. Det finns inget sexigt med tandkräm. Knarkreklam ska vara sexigt. Det är glassiga produkter, som spritreklam. Sälj drömmen om att vara snygg och ung och ball. Eller rik, krävande och sofistikerad (som i reklam för dyrare whisky).

Billigare knarksorter, massmarknad för ungdom, kör samma stuk som energidrycker och AXE-deoderant. Party.

Vill du vara edgy, koppla ihop ditt märke med lagom farliga subkulturer. Var ironisk. Som DEATH-cigaretterna som fanns på 90-talet. Vet inte om de finns kvar. Vem vill leva för evigt. Sid Vicious-Heroin (TM), kanske? Död, cool och sexig för målgruppen.

 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,163
Jag tror att man ska utgå från idén
"alla dör någon gång - men bara ett fåtal har verkligen LEVT"

Sen tänker jag mig en interaktiv reklamkampanj på temat "vad är DINA odds" där man får göra någon sorts hashtag eller klicka i nån ruta för att positionera sig på sociala medier - är du 0,1%, 0,5% eller 1%. Procenten visar hur starkt man vill uppleva sitt liv, genom att anspela på hur stor risk att dö man tycker är rimlig för att få den maximala upplevelsen. Såklart kommer en massa människor ljuga och säga att de tar 1%-igt knark fastän de bara äter tofu, men det är det som är hela poängen med reklamen. Sen har vi en serie medföljande reklamfilmer där snygga människor säger banala djupheter om livet på andra språk än engelska för att förklara varför de väljer 1%.
 

Bezant

Veteran
Joined
23 Nov 2014
Messages
166
Coffeeshops som dom har i Amsterdam! Massor av reklam! Precis som Mcdonald's! Även riktad mot barn! Coffeeshopskedjorna har även Barnens Dag, möjlighet att boka in barnkalas, finns i anslutning till stora underhållningsmalls(ungefär som köpcentrum) där man hittar snabbmat, biografer, bowlinghallar, äventyrsbad m.m. Tänk TV-reklam riktad mot barn. Likt reklamen TV3 visade jämfört med TV4 och SVT - på säg 90-talet/00-talet. Allt är fräscht, färgglatt och häftigt! :grin::cool:

 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Bezant;n99444 said:
Coffeeshops som dom har i Amsterdam! Massor av reklam! Precis som Mcdonald's! Även riktad mot barn! Coffeeshopskedjorna har även Barnens Dag, möjlighet att boka in barnkalas, finns i anslutning till stora underhållningsmalls(ungefär som köpcentrum) där man hittar snabbmat, biografer, bowlinghallar, äventyrsbad m.m. Tänk TV-reklam riktad mot barn. Likt reklamen TV3 visade jämfört med TV4 och SVT - på säg 90-talet/00-talet. Allt är fräscht, färgglatt och häftigt! :grin::cool:

Lämna ungen i bollhavet och rök på.
Vi håller koll på ungen.
Vi lovar.
 

Bezant

Veteran
Joined
23 Nov 2014
Messages
166
Mundo;n99497 said:
Lämna ungen i bollhavet och rök på.
Vi håller koll på ungen.
Vi lovar.
Bollhav för vuxna!!
Självklart finns också maskotar som går ute på gatan utanför.
 

Njord

Veteran
Joined
1 Jan 2014
Messages
107
Skulle man inte kunna tänka sig att korporationerna helt enkelt kräver att deras anställda går på vissa preparat för att vara maximalt effektiva på jobbet. Och om de sedan har svårt att varva ned efter arbetsdagen kan de få lite röka utskrivet för att råda bot på det. Allt hämtas självklart ut från företagets egna apotek, win-win för korpsen.
 
Top