Nekromanti Drogmakare

Tribble

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
45
Sådär, för första gången på flera år skall jag skapa en egen rollperson! Fick för mig att han skulle vara drogmakare/alkemist. Det såg ut att vara enkelt, men...
Om man skall göra droger, vilken färdighet används för att skapa drogen. Alkemi eller växtlära? Växtlära gör ju att man kan hitta rätt växt, men fixar man även drogen med detta?
Får man göra alkemiska preparat enligt magi-boken utan att vara trollkarl? Så trodde jag att det var, men blev snabbt förvirrad. Jag har inte tid att vänta tills EON Expert kommer ut, jag skall spela nästa vecka :gremsmile:
 

Exarch

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
86
Location
Skara
Alkemi är inte kemi! Den används för att göra alkemiska processer dvs: magiska artefakter, kongelat, vandöda, magiska elixir och analyser av andra alkemiska produkter. Sant är att för att kunna göra en artefakt som väver en besvärjelse, innehåller demoner eller filament så krävs det iaf en magiker som sköter nedkallning/alstring/vävning, men det behöver inte vara alkemisten själv. Alkemi används sålunda inte för att skapa droger/gifter/läkemedel så vida de inte är magiska. Antingen används växtlära eller så får man väl skapa en hantverksfärdighet vid namn Drogmakeri eller nåt sånt.

//Exarch
 
Top