Nekromanti DriveThruCards.com

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Inte nog med att dndclassics.com har slagit upp portarna, OneBookShelf som förser den tekniska lösningen där och ligger bakom DriveThurRpg, DriveThruComics, etc. har börjat testa sidan DriveThruCards.com vilket är tänkt att bli en print on demand-tjänst för kortspel.

I informationsbladet berättar man det inledningsvis är kort i samma storlek som amerikanska pokerkort (2,5" × 3,5") man erbjuder, men att fler storlekar kommer läggas till utifrån utgivarnas önskemål.

En kortlek om 60 kort uppges i ett exempel kosta $4,80 att trycka (ca 33:), och företagets andel är 30 % av påslaget (dvs. utgivarens andel är 70 % av påslaget utöver tryckkostnad).

Funktioner för att bygga egna lekar eller köpa boosters med slumpat innehåll utlovas också.

---

För mig har de senaste åren till viss del dominerats av kortbaserade rollspel (Montsegur 1244, Archipelago, The Daughters of Verona) så jag är själv väldigt nyfiken på att se vad det här kan ge.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,909
Location
Nordnordost
Mycket intressant.

När jag brottades med SPOD så var korttryck på DriveThru bara något mer konkret än ett rykte. Jag kanske skall be om något provkort från deras process inför andra tryckningen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,588
Location
Rissne
Coolt!

Jag blir direkt sugen på att bygga kortlekar a' D&D4's power cards och sånt. Kort med vapenstats, regler för handlingar i strid, etc etc...
 
Top