Nekromanti Drakväktare

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
Måste bara tipsa alla spelledare om denna bok - en otroligt bra trilogi. Och man har ingen idé torka efter ha läst dessa otroligt bra böcker. Har precist läst klart dem och arbetar precis på en ny spelkampanj.

Men alla spelledare som saknar äventyr. Läs dessa böcker, det kan vara till hjälp.

Vilka här har läst dom förresten? Vad tycker ni?

Otroligt bra säger jag
/Martin
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Tyckte att det fanns vissa intressanta punkter ur rollspelssynpunkt... men var annars inte så imponerad av det hela. Slutet är underbart... Här är det sannerligen inge hjältetjosan med smattrande trumpeter och riddare i glänsande rustningar som hjälper de fattiga. Nä här dör böckernas huvudpersoner till höger och vänster... Det gillas..

Tomorrow will take us away, Far from home, Noone will ever know our names.
 
Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
Jag har läst dem, och ska jag vara ärlig så är det den sämsta skit på mycket länge som har fått den otroligt fula ovanan att överhuvudtaget bli värt att kallas "fantasy". Det är otroligt ruggigt dåliga böcker och jag fasar för när Roman kommer med sin nya bok. Fast man kanske inte alltid ska lita på ett första intryck...

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.
 
Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
Re: Jag har!!

Jag går med på att rekommendera svärdspel i Hadarlon, men trilogin är för mörk och dyster. Jag hade dock inte haft något emot det om det inte var för att det är så löjligt att dräparna alltid är steget före väktarna men också att Salohme kan slåss lika bra som Ran trots att den ene har några få år mer på nacken än den andre. Fast alla har ju rätt till sin egen åsikt.

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.
 

krazhnaya

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
76
Location
sthlm, swe
en helt underbar bok enligt mig... alla bara dör och gör antihjälte saker. inte som att hjälten räddar alla och alla lever lyckliga i alla sina dar...

/krazhnaya
"klipper sakta av dina fingrar med min avklippar tång..."
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Håller delvis med

Jag anser inte att Drakväktar trilogin är för dyster. Men jag an däremot hålla med om att det är lite störande det där med att dräparna alltid är steget före och spec. det där med att Ran och Salohme verkar vara lika bra.

Det är ingen perfekt serie... men jag gillar den skarpt ändå! Det är skön känsla.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Jag har läst trilogin och jag tycker tyvärr den är tämligen usel. Mundana-känslan infinner sig inte alls, vilket kanske inte är så konstigt när författaren inte skrivit dem för Mundanas värld egentligen utan modifierat dem i efterhand. Sedan hatar jag att de kära drakväktarna ibland är helt överj-vla bra på allt och sedan ibland verkar få tidernas hjärnsläpp och får fetspö av en enda dräpare. Jag kallar det inbördes inkonsekvens när en bok/film inte följer de förutsättningar den själv satt upp och jag avskyr det hjärtligt. Men om de är till inspiration för några spelledare/spelare så är det ju bra; då fyller du ju iaf någon funktion. Allt ovan är givetvis bara mina åsikter och jag har en generellt dålig dag desutom så mitt humör är inte det bästa.../images/icons/tongue.gif

Melius frangi quam flecti
 
Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
Förresten, här är mitt lilla uppslag som jag fick från boken.

I Asharien fins det ett ökänt fyllo som kallar sig profet. Han har skrivit tre böcker som han gjort till unika exemplar. Han är nämligen en drakväktare som blivit så förbannat trött på att dräparna vinner hela tiden men har varit så full under alla händelser att han skrivit sin egna totalt tillsnurrade version av vad som hänt drakväktarna på senare tid. Det är den här otroligt löjliga trilogin.

Detta gör jag då det är exakt ett sådant här mottagande Romans tolkning förtjänar. Iden är mycket god men Roman klantade till den något fruktansvärt. Ursäkta, men nu ska jag bränna exemplaret min SL äger. Han lät spelgruppen möta Rabiel och ran en gång och jag blev så otroligt förbannad på honom efter det!

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.
 

Kherzam-Roghan

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
130
Location
Zinkgruvan
Jag hade det tråkigt!!! BORON MAX!!! De var bara ett par andra fyllon som låtsades vara Ran och Rabiel... Två psykfall helt enkelt...

Tirakens död...
Dvärgens bröd...
 
Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
De två PSYKONA utgav sig inte för att vara Ran och Rabiel utan hade n vithårig kvinna och en yngre flicka med sig. Den ene betedde sig galet och hade rött hår medan den andre hade en benstav. HMMM!?!?!?!? Vilka kan det ha varit?

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.
 
Top