Nekromanti drakriddare - aspekt 6

Rori

Veteran
Joined
12 Jun 2003
Messages
15
Location
Ängelholm
I min bok (Osthem) står det ej FP-kostnad för aspekten Drakskiftare... Någon som vet eller är det bara att hitta på en? :gremconfused:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kan tyvärr heller inte hitta någon info om detta..
Men om jag skulle vara du, så skulle jag nog sätta värdena ganska högt. Eftersom det, enligt mig, är en ruskit bra färdighet att kunna & ger din karaktär en ovanligt bra start & senare även ge synnerligen bra förutsättningar att ha rellativt välutrustad karaktär.

/ Johan K, som ser lite likheter mellan risings kärlek-inlägg & krama-en-nybörjare-förslaget...
 

dibbe

Veteran
Joined
11 Apr 2001
Messages
76
Location
GBG
"I regeltekniska termer kan man säga att Drakaspekterna är följande färdigheter (dessa fungerar som vanliga färdigheter med undantaget att de endast kan läras av initerade drakriddare som också har dessa som Yrkesfärdigheter. Kostnaden/FV inom parantes ).

Den första aspekten: Konsten att behärska rädsla (2)"

-- Osthem, sid 84, spalt två, andra stycket.

Dvs, kostnaden för den första aspekten är 2. För den andra 3. För den tredje och fjärde 4, och för den femte 5.
Den sjätte aspekten saknar av någon anledning en kostnadsangivelse verkar det som. Men du kan nog hitta ett lämpligt tillfälle att döda av din drakriddare innan han blivit mäktig :gremwink:
 
Top