Nekromanti Drakmästarhjälp

Pazuzu

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
225
Location
Stockholm
Vad vore ett lämpligt uppdrag för en grupp bestående av en adelsman(länsherre), en hovmagiker, en vaktkapten och en looser som av en drakmästare vill ha reda på sina sanna namn. Som drakmästaren/draken vill ha gjort alltså... Kommer inte på nåt episkt som leder till nåt coolt.
 

Lord Gyllenwarg

Veteran
Joined
23 Sep 2001
Messages
3
Location
Mölndal, Sverige
Drakar vill ha makt och värdefulla, fina och mäktiga föremål, låt RP:na resa världen runt och leta efter sådana saker, tvinga dem att göra saker som strider mot deras natur och spela på deras svagheter, använd storyn med draken och deras sanna namn som en ramberättelse, låt oberoende äventyr komma på vägen, på så sätt kan ett litet obetydligt äventyr bli en gigantisk kampanj.



// Lord Gyllenwarg
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Tja, ett förslag kan vara att de måste hitta en junfru med äkta kärlek för drakmästaren, dvs hälla i en kärleksdryck i en kvinna så att hon blir förälskad på det sättar duger inte utan det måste komma innefrån hjärtat och vara starkare än allt annat i världen, deras kärlek kan bli utsatt för många hårda prov innan RPnas uppdrag är slutfört.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-10-03 23:37.</EM></FONT></P>
 

Pazuzu

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
225
Location
Stockholm
Väldigt intressant förslag. Men är drakmästare vekligen intressarade av såna jordiska ting? Ser ut som ett freak. Bor i bergen. Pratar kryptiskt. um...

Can't really see it happening...
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Men är drakmästare vekligen intressarade av såna jordiska ting?"

Måste han vara det, uppdraget behöver väl inte vara något som han gillar, han får väl offra sig för sitt sanna namn.

"Ser ut som ett freak. Bor i bergen. Pratar kryptiskt. um..."

Precis vilket inte kommer att göra RPs uppdrag mycket lättare, det är ju därför det måste vara äkta kärlek.


Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
ännu ett förslag.

Baserat på den verkliga myten om bluesmuskern Robert Johnsson som det finns vill jag minnas 18 låtar inspelade med, men myten säger att det skall finnas en 19:e som ingen ännu hittat

I ditt fall kan det vara så att RP får i uppdrag leta reda på den berömde trollkarlen X´s försvunna 5:e trollformel. Innan han dog så hade han skapat 4 trollformlar som finns hos de flesta magikerakademierna men det ryktas att han höll på med en 5:e trollformel innan han dog och enl. legenden så hann han bli klar med den och skriva ner den innan han dog det är bara det att ingen har hittat trollformeln.

Du kan ju ändra antalet trollformler som är kända till ett antal som passar dig eller till med göra om det till en berömd bard sånger eller en legendarisk vapensmeds svärd eller dylikt.



Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hur skriver man ett äventyr om äkta kärlek egentligen? Antingen så är dom väl kära eller så är dom det väl inte.. Ska spelarna spela kemiska ämnen som utsöndras när dom möts, och se till att dom hamnar där dom ska, och gör den andra parten kär.. Va?! /images/icons/crazy.gif



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
Kusligt men OT

>Baserat på den verkliga myten om bluesmuskern Robert Johnsson som det finns vill jag minnas 18 låtar inspelade med, men myten säger att det skall finnas en 19:e som ingen ännu hittat

När jag är på forumet lyssnar jag gärna på musik. På min burk har jag ca. 2000 låtar liggandes som jag idag kör random på för att få lite variation. EN av de 2000 låtarna är med Robert Johnson, och den kom upp medans jag läste ditt inlägg.

Spooky....!

/Anders (som börjar tro att hans dator är synsk)
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
Romantiska äventyr (OT)

>Hur skriver man ett äventyr om äkta kärlek egentligen?

Ett väldigt bra scenario som har sin drivkraft i kärlek heter "The Tower of Lizards" och finns på: http://www.rpgarchive.com/ Det är gjort till AD&D men kan mycket lätt göras om till vilket system som helst. Själv planerar jag att så småningom köra det i min DragonQuest-kampanj.

/Anders
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Hur skriver man ett äventyr om äkta kärlek egentligen? Antingen så är dom väl kära eller så är dom det väl inte.."

Hehe inte vet jag, har inte gjort det själv, det vara bara ett förslag, fast det skulle ju kunna att gå att lösa genom att det, så att säga ,handlar om att hitta en person som ser igenom den RPs uppdragsgivares dåliga sidor, hur detta kan ske är ju upp till SL då han styr båda. En lösning blir då att det gäller att hitta den rätta, hur RP skall veta vilken den rätta är blir liksom själva äventyret för allt löser sig bara de träffas. En annan lösning blir att man vet vilken den rätta är men uppdragsgivarens dåliga sidor gör att kärleken sätts på hårda prov som då blir RP uppdrag(äventyr) att reda ut.

Så det är egentligen inte den äkta kärleken som skall rollspelas utan de problem som den kan orsaka heller utsattas för som vlir äventyren.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-10-05 20:19.</EM></FONT></P>
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Lite mer myt.(ot)

"När jag är på forumet lyssnar jag gärna på musik. På min burk har jag ca. 2000 låtar liggandes som jag idag kör random på för att få lite variation. EN av de 2000 låtarna är med Robert Johnson, och den kom upp medans jag läste ditt inlägg.

Spooky....!"

Enligt myten om Robert Johnson så skall han oxå ha slutit ett avtal med djävulen.../images/icons/wink.gif

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 
Top