DoD Drakkejsarens hemlighet-dimön SPOILER ENBART FöR SL

Torbern Klason

Gammal rollspelsräv
Hej,
Vi är tre äventyr ifrån att börja med Dimön (sista äventyret). Jag satt och ögnade igenom det och konstaterade att de ska tampas med
  1. Två demoner
  2. Skelettvakter
  3. Ett troll
  4. Ett spöke
  5. Azrael Koth som av och till dyker upp på slumptabellen
  6. Blixtfällo

7. Jag undrar hur ni andra SL har gjort för att spelarna ska överleva? De kan ju inte vila på ön. Ska de åka fram och tillbaka till ön och vila bortom spegelnsjön? Eller ska jag ge dem helande drycker?

Torbern Klason

Gammal rollspelsräv
Än så länge har de haft en faslig tur mot de starka fiender som de mött. De tycks alltid spara perfekta slagen till slutbossen. Jag har kollat deras tärningar och de är inte ”fixade”.
Men för eller senare lär de få slut på turen och det känns trist om alla möter döden på dimmön.
Den där Azrael är ju super-tuff! Om han norpar svärdet så är det ju helt kört

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Halloj,

Många av fienderna är ju optional iom att det finns vägar runt dem, samt i vissa fall också fredliga lösningar. Striderna som är svårast undvika är en av demonerna samt Azrael då. Det finns ju också både helande dryck och en plats för kort vila på (biblioketekt). Vid behov kan du lägga till mer av dessa tänker jag?

Norpar Azrael Svärdet så kan ju spelarna använda specialattacken Avväpna. Det farligaste för min grupp var helt klart hans areaattack - och den som orsakade misslyckade dödsslag och död för den enda stackaren som strök med för mig.

Organ

Out of time, out of mind
Jag undrar hur ni andra SL har gjort för att spelarna ska överleva? De kan ju inte vila på ön. Ska de åka fram och tillbaka till ön och vila bortom spegelnsjön? Eller ska jag ge dem helande drycker?
Om jag skulle tro att det skulle blir för knepigt för mina spelare att överleva ön så skulle jag i första hand tumma på regeln att det inte går att vila. Jag skulle säga att svärdets förmåga att skingra de energisugande dimmorna även sprider sådan ro runt sig att det visst går att ta raster. Om man tycker att det tar bort för mycket av öns kusliga stämning så kan man alltid säga att man bara får tillbaka hälften eller nåt.

Jocke

Man med skägg
Mina spelare gjorde så här:
1. De gjorde ovansidan av ön, hittade till dungeon:en.
2 Insåg att de nästan var slut. Flydde från ön för att vila.
3. Hittade på ett helt möte nya upptåg åt sig själva.
4. Bankade utan större svårigheter eller brist på KP ihjäl allt i dungen.