Nekromanti Drakhin?

spiff_chaos

Veteran
Joined
19 Mar 2006
Messages
6
Location
Skövde
Jo. det ligger till så här. Vi körde ett uppdrag som kort sakt spårade ur lite. Det slutate med att jag fick tag på en Drakhin bäbis. Eftersom att jag hade Djurträning och lära, så tänkte jag att det kan vara coolt att behålla den å träna den=)
SL var helt på iden. Han tyckte bara det lät coolt.
:gremconfused:
Men det jag undrar är. Hur fan ska det gå till. Någon som har någon ide om vad ett sådant här djur kan äta? hur gammla dom blir? Hur snabbt dom växer?
Vi har ju drakar boken, så vi vet hur den beter sig och vad den kommer göra i skada när den är fullvuxen. Men nu vet i fan!?!? :gremconfused:
 

Avslagen_Cola

Warrior
Joined
14 Oct 2005
Messages
390
Location
Skokloster
Det låter som en svår fråga....
Jag skulle säga att ni delar upp den i olika åldrar, bebis, barn, ungdom osv.
Jag skulle nog låta den lille gynnaren få 1T6 i varje grundegenskap till en början och sen ökar ni på med 1T6 vid varje åldersstadium tills den är fullvuxen, eventuella plus kan också läggas till med ett i början och sen ett vid varje stadium.
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
vad den äter? kött är nog en ganska självklarhet. men äter den rötter och växter också?
 

spiff_chaos

Veteran
Joined
19 Mar 2006
Messages
6
Location
Skövde
Vet inte riktigt. De lever ju i öknen. Det är det som är lite random. Så jag kan tänka mig att de inte äter så ofta. Typ som ormar kanske. Att de äter en gång i veckan eller nått.
 

Gylf draken

Warrior
Joined
30 Nov 2004
Messages
274
Location
Rundvik
Tänk också på att du som Rollsperson kanske inte vet vad den äter eller hur man tränar den vad den har för vanor, om spelledaren kommer fram med regler så vet du som R/p kanske inte om dem.

Vh Jens.L "Tänkte bara"

ps: Själv har jag en tam jätte spindel som bor med mig ute i ett träsk i Soldarn.
 

Ydram

Warrior
Joined
23 Apr 2002
Messages
263
Location
Umeå
Hmmm... Mitt förslag:

Är en allätare, dock främst kött, kräver ungefär sin kroppsvikt i kött varje månad. Deras Krokodil-släkting vad-den-nu-hter är ju vegitarian så vad hindrar den från att vara det också?Hurvida den blir fullvuxen fort eller inte får ni nog själva bestämma, men om det är som övriga drakar så växer den fort i början och långsammare ju äldre den blir. Jag skulle nog se att en Drakhin lever lite över 200-300år.

De är ju inte besjälade och då är de ju inte så smarta, men eftersom de verkar vara solitära djur så skulle jag iaf anta att de är ganska vilda, lekfulla och går mycket på instinkter. Ungefär som en katt alltså, fast lite smartare. Så att träna den är nog lättare sagt än gjort, eftersom även om inte det ska behövas fysisk bestraffning så kommer man nog inte undan med det. Tänk själv då den bestämmer sig att äta upp något som du håller kärt och du ska övertala den att sluta. Det skulle inte vara kul... Helt omöjligt? Nej, men svårt... Men det kan nog vara mödan värt.

Beteende övrigt så vet jag inte riktigt, eftersom de inte är reptiler och inte heller är däggdjur utan nått mitt emellan. Skulle nog se dom som ganska lömska, småsluga och envisa. Inte så fruktansvärt aggresiva nödvändigtvis men annars så kan de nog göra stor skada innan man får stopp på dom...

PS: Är det nån mer än jag som tycker det är konstigt att de inte flyger på magisk väg även om de inte har vingar?
 

spiff_chaos

Veteran
Joined
19 Mar 2006
Messages
6
Location
Skövde
""PS: Är det nån mer än jag som tycker det är konstigt att de inte flyger på magisk väg även om de inte har vingar?""

Jo det är lite skummt :gremconfused:
 
Top