Nekromanti Drakens Tand kommer tillbaka!

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Drakens Tand kommer tillbaka, i tryck form, nästa år. Vi behöver hjälp, synpunkter och liknande för att det skall bli så bra som möjligt.

Läs mer på hemsidan (öppnas i nytt fönster).
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Låter ju bra !

Trevlig med ett nygammalt fanzin !
vad innehöll det fanzinet förut ?
Vad jag skulle vilja ha i ett fanzin är lite om vad det finns för lite mer "okända" spel, lite om lajv, äventyrsiéer & sånt...
Tycker att layouten ska vara i A4-format, inte för plottrigt, en del bilder kansske & sånt.
Är det sådana synpunker du vill ha, eller är jag ute & cyklar helt.. :gremconfused:
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Re: Låter ju bra !

Alla synpunkter är bra och uppskattas! :gremsmile:

Drakens Tands trettioen nummer har innehållit allt möjligt. Äventyr, spelledarpersoner, uppslag, platsbeskrivningar, chokladgolems, lögner, spelledartips, arketyper, topplistor, varningar, skaparguider och så vidare. Det mesta av materialet har varit mer eller mindre systemlöst, eller i alla fall lätt att anpassa, och så kommer det förbli. På så sätt kan en artikel tillföra något till fler spelare.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Va´snitsigt !!

Men, det är ju sånt so m jag åxå vill se i ett fanzin !!
Jag tror att du har lyckats värva en prenumerant..... :gremwink:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Vad kommer ett nummer och en prenumeration att kosta? Vilken typ av artiklar söker ni?
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Pris är inte spikat ännu men jag både hoppas och tror att lösnummerpriset hamnar på runt 40 kr, lite beroende på prisbilden hos tryckeriet nästa år samt förstås vad portot hamnar på. Jag kommer kunna berätta mer på hemsidan (lär i och för sig posta det här också) efter helgerna då första utgivningsdatumet spikas. Prenumerationsmöjligheter blir det förstås också.

Vi är ute efter ganska brett material, artiklar som fungerar till flera rollspel eller kan anpassas till att fungera till flera rollspel. Just nu är vi i skaparefasen och jag välkomnar alla förslag, idéer och artikeluppslag. Jag skulle tro att det tar något nummer eller två innan vi hittar den form och det typ av innehåll vi vill ha. Så här långt känns dock #1 lovande och jag tror nog att alla glada rollspelare som köper det kommer vara nöjda.

Med andra ord: synpunkter emottages gärna, och #1 blir bra. :gremcool:
 
Top