Nekromanti Drakdräpare, slå er på pungen!

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Men... Hallå!

Blasphemy said:
Pratar ni om någon speciell äventyr/kampanj?
Jag misstänker att det är fenixartikeln om Utmark som omnämns. Från 2006 är den. Kommer dock ej ihåg vilket nummer.
Nix, det är det inte. Det som de pratar om är en av Ymirs kampanjer som Hjalle tagit inspiration ifrån under den tiden han spellede mig och några andra här på forumet.
Själva tråden är från 2004.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Men... Hallå!

Oavsett tar jag avstånd från mitt resonemang i den gamla tråden, idag hade jag låtit kraggbarbaren lyckas precis som han gjorde regeltekniskt utan mer än ett ögonblicks tvekan. Vore ju helt bängpuckat att gå miste om en händelse som hade blivit ett klassiskt rollspelsminne för livet, skitsamma i mitt narrativ, det hade alltid löst sig på något snyggt sätt.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Men... Hallå!

Oavsett tar jag avstånd från mitt resonemang i den gamla tråden, idag hade jag låtit kraggbarbaren lyckas precis som han gjorde regeltekniskt utan mer än ett ögonblicks tvekan. Vore ju helt bängpuckat att gå miste om en händelse som hade blivit ett klassiskt rollspelsminne för livet, skitsamma i mitt narrativ, det hade alltid löst sig på något snyggt sätt.
Ja... det var en gång i tiden då jag också försökte styra dramat på liknande sätt men... nej. Jag tycker det blir mer spännande för mig som spelledare när oväntade saker händer.
 
Top