Nekromanti Drakborgen Legenden - Varför finns Helande Örter?

Kraetyz

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
352
Nu när jag flyttat hem till lilla Högsby har jag och några av mina gamla vänner plockat upp brädspelande igen, och på bordet finner vi då vår gamla nostalgifavorit Drakborgen Legenden (vi är för unga för att ha åtnjutit originalet). Ett totalt värdelöst, vidrigt designat, frustrerande och MYCKET UNDERHÅLLANDE spel... men igår fick vi ett kollektivt enormt frågetecken över våra huvuden. Eller ja, jag och en annan, för vi packade ihop.

Vad fan används Helande Örter till? Det är ett av de specialkort, liknande Dzala Naryn's Oracaz eller Mrishnak's trollformler. Alla andra kort (Blåsrör, Oracaz, Helande Salva, Trollformler) används av en karaktär och står listade i den karaktärens utrustning. Men ingen karaktär använder Helande Örter! Hittar inget i reglerna om kortet heller, så...???????? Varför finns kortet?! Aldrig tänkt på detta innan under alla 11 år jag spelat spelet.

Tänkte att ett nördfäste som det här möjligtvis skulle kunna ha lite insikter i utveckligen av dassiga svenska brädspel. :)
 

erikt

Hero
Joined
21 Feb 2014
Messages
1,179
Lite googlande (flera träffar gäller nog original-spelet, men svaret är antagligen samma) indikerar att Helande Örter skall tillhöra Mrishnak magikerns utrustning.
 

Kraetyz

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
352
erikt;n210105 said:
Lite googlande (flera träffar gäller nog original-spelet, men svaret är antagligen samma) indikerar att Helande Örter skall tillhöra Mrishnak magikerns utrustning.
Inte på mitt karaktärskort!
http://imgur.com/a/mWHTu
(läste även igenom baksidan, där står inget heller)
Det gäller förmodligen bara originalspelet! :(
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,548
Location
Fallen Umber
Mrishnak har Helande Örter i originalet så räkna med att det bara är ett feltryck och att han ska ha dem i Legenden också.
 

Kraetyz

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
352
Dimfrost;n210150 said:
Mrishnak har Helande Örter i originalet så räkna med att det bara är ett feltryck och att han ska ha dem i Legenden också.
Jo, jag tror jag kommer få köra på det. Att det har tagit en sådan förbannad tid att upptäcka det... hah. :D Nåja, trådfråga svarad på (förmodligen!).
 
Top