#Drakar25

Okej, tillbaka i tråden!
Jag har inte gjort många knop i Drakar 25-projektet under hösten men nu ska det bli klart så den här veckan gjorde jag ett rollformulär.
Jag kan också visa upp magikapitlet i sitt nuvarande skick men det är än så länge bara en textfil. Ska layouta efter förmåga sedan.
Snyggt jobbat!

Jag har skrivit lite till. Den gamla kungens besvärjerska lever fortfarande, och bor i en tekanna i skogen. Hon är inte hemma när rollpersonerna kommer dit, men några andra är där.

Krigslandet del 11

yrep99Y.jpg

When Kirby dots attack!

Okej, så här är mitt Drakar och Demoner retro hack, Denna Dunkla Dal (för jag älskar förkortningen 3D). OCH en hel megadungeon med mer än 100 rum att spela till det som heter En brinnande soptipp.
Jag skulle gärna vilja testa detta men jag är ovan vid OSR och blir lite avskräckt av att det är så lätt att dö.
Vad tror du vore bäst, husregla så att folk blir utslagna istället för att dö, eller köra det RAW för att lära mig förstå tjusningen?

Jag skulle gärna vilja testa detta men jag är ovan vid OSR och blir lite avskräckt av att det är så lätt att dö.
Vad tror du vore bäst, husregla så att folk blir utslagna istället för att dö, eller köra det RAW för att lära mig förstå tjusningen?

Ja vad kul att du vill testa det! :D

Mitt råd är: Låt karaktärer dö, det går snabbt att göra en ny karaktär, och så bara kasta in nästa karaktär direkt ifall någon dör. Min upplevelse av spelstilen är att folk mest dör ett par gånger tidigt när de inte är vana vid spelstilen, när de kommit in i att undvika våld om de inte har ett övertag, springa om saker går dåligt, snacka först och så vidare så minskar döendet.

Men att göra det svårare att dö tar bort lite av det roliga. För det är som gambling, insatsen som gör det spännande är karaktären.

Back