#Drakar25

Jag har satt en deadline för mig själv att bli "klar" med mitt Drakar 25-spel innan årets slut. Vilket är snart! Men har jag inte mycket jobb kvar heller. Så nu skriver jag det här inlägget för att putta på mig själv att faktiskt posta det senast nyårsafton innan nyårsritualerna börjar.

Mina designmål var sånt som att göra yrkesvalet relevant över tid och inte bara vid rollpersonsskapandet, att göra grundegenskaperna relevanta över tid, och att komma bort från de klassiska BRP-tennismatcherna i strid, men samtidigt försöka behålla en del av känslan från de gamla spelen. Jag tror jag fått till det hyfsat.

(Här försökte jag infoga en bild på hur framsidan ska se ut men det funkade inte. Kanske pga Björns pågående uppdatering av webbplatsen? Kunde bifoga den som en fil dock.)

Japp, jag har använt AI-genererade bilder. mina skäl är ganska mycket samma som Troberg anfört i sina trådar: detta är ett icke-kommersiellt projekt som jag gjort för eget bruk. Kommer inte försöka sälja det eller liknande. Alternativet hade varit att inte ha bilder alls, eller att använda public domain-bilder som inte riktigt passar till det jag tänkt mig.

Diskuterar gärna detta men då i en annan tråd. AI-trådar blir nästan alltid låsta och det vore synd om det hände med Drakar 25-tråden som vi hållit på med i ett år.

Attachments

All right, nu är jag tillräckligt klar med mitt Drakar 25-projekt för att posta det! Fast jag är ju inte klar egentligen.
Jag vill göra ett register längst bak.
Förbättra layouten (det behövs).
Hitta och rätta till de missar jag måste ha missat.
...men det finns risk att jag aldrig anser mig färdig om jag inte sätter en deadline för mig själv mig själv så det gjorde jag. Den var egentligen igår men jag hittade inte tiden till detta då. Så det fick bli idag istället.

Spelet heter Drakar & Odöda vilket jag förkortar till DoÖ eftersom odöda börjar på "ö", väl.
Detta är en version i liten PDF-storlek så några bilder blev lite suddiga, sorry.

Attachments

Det kom en jävla massa helg ivägen och störde, men jag har skrivit klart sista delen av kampanjen. Eller nästan sista, för jag ska nog skriva en epilog också som förklarar vad olika slut kan få för resultat.

Sedan ska jag börja läsa från början och se hur många idiotfel och inkonsekvenser jag lyckats trycka in.

Krigslandet del 12

Färdigheten "Simma" visst är det en #¤¤% skitfärdighet som man borde skippa om man gör ett bättre Drakar och Demoner än Drakar och Demoner (Anka är inte spelbar ras och Sjöman är inte ett yrke i spelet.)

Färdigheten "Simma" visst är det en #¤¤% skitfärdighet som man borde skippa om man gör ett bättre Drakar och Demoner än Drakar och Demoner (Anka är inte spelbar ras och Sjöman är inte ett yrke i spelet.)
Ja. Simkunnighet kan absolut bakas in i en annan färdighet som Vildmarksvana eller Rörelse (eller vad man nu vill använda som försvenskning av "Athletics").
Eller göra som i Svärdets Sång där alla helt enkelt är simkunniga om jag minns rätt, och färdighetsslag för Uthållighet kan göras om det blir aktuellt men ofta behövs ingen färdighet alls.

Jag tycker inte den är så dum. Vatten är inte sällan ett hinder för framfarten. Vatten tvingar rollpersoner att söka efter en bro eller vadställe, som kan behärskas av fiender. Att kunna korsa älven utan kamp kan låta en kringgå fiender, eller anfalla från bägge håll för ett taktiskt överläge.
I välfungerande äventyr är det en färdighet som kan öppna upp för olika sätt att bemöta problem eller få en fördel, såna gillar jag.

Nu har jag gjort en pdf av hela rasket, och lagt till en epilog och en lista med slumpmässiga föremål som kan användas om rollpersonerna plundrar en besegrad fiende.

Krigslandet

Om någon skulle orka titta på det blir jag glad. Jag tar emot alla kommentarer, från detaljerade genomgångar av vad som är bra och dåligt, till påpekanden att kattungen på sida 123 ser ut som om den överlevt en resa genom en tvättmaskin.
YFvw2eh.jpg

Nu har jag gjort en pdf av hela rasket, och lagt till en epilog och en lista med slumpmässiga föremål som kan användas om rollpersonerna plundrar en besegrad fiende.

Krigslandet

Om någon skulle orka titta på det blir jag glad. Jag tar emot alla kommentarer, från detaljerade genomgångar av vad som är bra och dåligt, till påpekanden att kattungen på sida 123 ser ut som om den överlevt en resa genom en tvättmaskin.
YFvw2eh.jpg

Så coolt! 😍 Bra jobbat! Det här är riktigt bra efter en snabb titt.

Ska läsa mer noggrant och återkomma!

Back