Nekromanti Drakar!

G

Guest

Guest
Hur mycket tror ni en fullvuxen mortuach drake väger? 12ton? vi utgår ifrån det och fortsätter mina funderingar och antagande. Hur mycket blod och ben innehåller en drake? 10% blod?
18% ben?
Det låter väl bra? Vi tar och räknar ut hur mycket blod och ben draken innehåller baserat på den fakta som jag har rabblat upp. Den innehåller 1.2 ton blod och 2.16 ton ben konverterat till kilo blir det 1200kg blod och 2160kg ben... ifall man sedan kollar i spelarens handbok på hur mycket de olika alkemiska preparaten kostar så ser man att drakblod kostar 1750s per kilo och drakben kostar 2200 silver per kilo, vår drake innehåller alltså drakblod till ett värde av 2100000s och ben till ett värde av 4752000s. Vad kan man få för köttet tro? man kan ju alltid sälja det som billigt nötkött för 5s kilot... vi har alltså efter att ha tagit bort blodet och benen kvar 8.64 ton eller 8640 kilo drake... ifall man tar bort vingar och inälvor så återstår kanske en 5ton eller 5000kilo drak kött som vi säljer som nött kött, vi får alltså in 25000 på köttet så när vi sålt hela draken så har vi fått in en 6 877 000 silver eller 687 700g...

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Låter som de avancerade uträkningar vi gjorde i DoD-chronopia när vi bestämt oss för att, koboldigt nog, starta Chronopias största hotel. Jag tror vi, med Chronopias extrema värld till hjälp, tjänade ungefär 10 000 000 silver netto varje vecka. Och sedan köpte man en jääätestor armé med vilken man hotade alla Chronopias gäng så de gick med i armén och fortsatte sedan så tills man kunde danka kejsaren.
Kul va?

/Erik

an'Lofir
Haunted by my own mind.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"så när vi sålt hela draken så har vi fått in en 6 877 000 silver eller 687 700g..."

Två problem föreligger.

1) att finna en drake som man faktiskt kan ha ihjäl. Det lär inte bli lätt.

2) det faktum att det redan seglar runt drakkött, draktarmar, drakfjäll, drakgalla, drakblod och gud vet vad på marknaden för att ha utrotat Mundanas drakstam femton gånger om.

Slutsats: Det är billigare, lättare, mer ofarligt, mer lönande och iofs mer ohederligt att göra som alla andra. Bli charlatan du med.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Lord Gehenna

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
58
Location
Göteborg
Chronopias största hotell? Mina spelare startade Krilloans största bordell...sedan hyrde de några piratankor och plundrade en mindre stad, med hjälp av en av spelarnas tama drake...*suck*

- Lord Gehenna -
 
G

Guest

Guest
Dumheter!
1) petitesser!
(P.S. SARKASM!)
2) Funkar det verkligen till alkemiska experiment?
F.ö. så räknade jag bara rent TEORETISKT! för att se ungefär hur mycket man skulle kunna få för en drake...

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Danka kejsaren? Hur f-n då? Med tanke på att den killen kontrollerar tidens strömmar borde inte ens en atombomb kunna ha ihjäl honom....

- Ymir, hängiven tillbedjare av den allsmäktige Kejsaren
 

William_Besario

Warrior
Joined
20 Jun 2000
Messages
261
Location
Borlänge , SWEDEN
Min spelare hitta ett kryphåll i reglerna om aktier i N2 ( tänker inte berätta var ( ifall nån spelare skulle kolla) )
och tjänade 200 miljarder på 10 dagar och startade en gruvkoloni på mars som han tjänade 150 miljarder på per år och efter 10 år köpte han en lego armé och tog över hela europa... det värsta var att han inte visste vad kobold va när jag s¨åt han a'n
 

cernael

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
250
Location
Ystad, Sverige
koboldiskt

Det finns värre.

DoD -91
1: Gör en nekromantiker.
2: Låt honom lära sig besvärjelsen KRAFTSTÖLD (suger ut permanenta PSY-poäng och lägger dem till magikerns, permanent).
3: Få honom att börja föda upp råttor.
4: Använd besvärjelsen på råttorna. Råttor har 1 i PSY. Varje gång besvärjelsen kastas får magikern +1 i PSY.
5: Eftersom det är en permanent ökning av en grundegenskap får man +1 i FV i alla PSY-baserade färdigheter för varje +1 i PSY.
6: Eftersom man får +1T4 HP för varje 21+,41+,61+ osv man får i FV i någon färdighet, så får vår käre nekromantiker till slut OÄNDLIGT i PSY, alla PSY-baserade färdigheter och HP.
7: Om han mot förmodan skulle dö, så ska han slå 1T100 under PSY får att se om han blir en gast av något slag. Eftersom hans PSY är oändlig kommer han automatiskt att lyckas (och han lär bli dödsgast). Då är hans KP=PSY, dvs oändlig. Han har uppnått ODÖDlighet.

/Cernael-aj
 

Exarch

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
86
Location
Skara
allsmäktighet...

I Chronopia finns det ett tjugotal olika fraktioner som samtliga är nästan till helt allsmäktiga. Kejsaren med chronomager, blodskulten, cestoditer, hängivna med flera. De borde redan ha dödat varandra och alla andra invånare samtidigt... Om man skapade ännu en allsmäktig fraktion( som den gigantiska armeen som nämndes tidigare) skulle den förmodligen inte påverka någonting, den skulle bara vara en droppe i havet. Men visst skulle man kunna hota kejsaren och dra igång ett Megakrig från alla sidor, men till vilken nytta? Ingen skulle kunna vinna ett sånt krig i Chronopia...

//Exarch
 
G

Guest

Guest
Javisst men du svarade inte på min fråga...
funkar det verkligen till alkemiska expriment?
Någon gång måste ju någon ha dödat en drake för att man ska kunna använda drakblod och drakben till alkemi... man tycker ju nästan att priset borde ha legat ännu högre...

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: koboldiskt

Vem har sagt att det var frågan om en RP? Kan ju vara en SL som skapar en god liten otäck nekromantiker som rp:na skall besegra...hur man nu gör det med någon som har oändligt psyke och kroppspoäng.

Riddaren
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Inflation på drakar

Jag tycker det är lite för mycket prat om drakar. Dessa skall vara ovanlig, mycket farliga. Träffar man på en drake så är det bara att räkna sekunderna till döden.

Något annat är fel enligt min åsikt. Ytterst få ser en drake under sitt liv, än mindre träffa en på drakens egna domäner. Sedan är det ytterst få som ens lyckas ta kål på en drake, detta krävs ofta massor med individer, varav ett flertal lär följa draken till döden i så fall, om någon överhuvudtaget av utmanarna överlever.

Riddaren - tycker att de flesta drakar är sådant man skrämmer ungarna med när de inte vill sova
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: koboldiskt

4: Använd besvärjelsen på råttorna. Råttor har 1 i PSY. Varje gång besvärjelsen kastas får magikern +1 i PSY.

Man kan max suga ut 10% av ett offers psy. Ett offer måste därför ha 10 psy eller mer för att du skall få +1.
 
G

Guest

Guest
Re: Inflation på drakar

Precis min åsikt men jag anser att inte ens många individer kan döda en drake... men man behöver ju faktist drakblod och drakben till vissa alkemisk expriment... var fasen får man tag i det...?

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 
Top