Nekromanti Drakar....

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
Nån som kan ge mig lite Stats på en "typisk" Lumian eller Mortuach drake?? detta är enbart av pedagogiskt intresse då jag inte tänker slakta mina rp (än), de skulle ju andå inte ha en chans mot en av dessa spännande varelser./images/icons/dragon.gif
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
Jag tror någon på Neogames, antagligen Krille, har sagt att en drake är ungefär lika farlig som ett modernt stridsplan med missiler och allt. Den beskrivningen räcker ganska bra tycker jag och det räcker väl egentligen att veta att vilka som än ger sig på en sann drake förlorar om draken över huvud taget tar sig tid att ha ihjäl dem och inte bara ignorerar dem. Det enda tillfälle då jag skulle kunna tänka mig att drakens spelvärden har någon betydelse skulle vara om två drakar var i strid med varandra och jag tror inte att det förekommer.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,219
Location
Göteborg
Jag har dock väldigt stor lust att inkorporera drakar från en helt annan spelvärld som jag skissar på, men... näe, Ob696T6 i Krosskada är nog lite väl mycket...

Från drakardagboken.
 

Favelan

Veteran
Joined
14 Apr 2002
Messages
58
Location
Strömstad
Nä......

Du vet, "det är roligt att slå tärning"
/images/icons/wink.gif

/Favelan

"Det viktiga är inte vad du gör utan vad du menar" (alviskt ordspråk)
 

Martin Eriksson

Veteran
Joined
13 Jan 2002
Messages
128
Location
Karlskoga
Ifrån neogames sida heter det som så att "stats" på sanna drakar inte behövs eftersom att ingen rollperson eller grupp av dem har skuggan av en chans att besegra en sådan.

Du får alltså hitta på egna. Jag skulle kanske göra nåt i den här stilen:

CV: 200
Hudfjäll: H60,K40,S50
Bett: ObH25T6
Eld: 10T6 i trauma och 10T6 i smärta (står om drakeld nånstans men orkar inte leta)
Svanssnärt: ObK20T6

FV'n på runt 30. En permanent magisk skyddssfär av 20e magnituden. Och en massa annat som gör dom odödligare.

Meningen är ju trots allt att dom ska vara omöjliga att döda /images/icons/cool.gif
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
som jag sade(eller menade) så är min fråga av rent akademiskt värde. dock så hade jag tänkt ta med en drake i mit nästa äventyr men det är då inte meningen att mina rp ska slåss mot den. bara tala med den./images/icons/dragon.gif
 

krazhnaya

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
76
Location
sthlm, swe
mmm, borde vara ett tillägg att Dräparna har ängnat flera generationer åt att träna sig för att döda drakar och Drakväktare /images/icons/wink.gif
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
Skulle inte tro att de gjorde det i en herdlig strid man mot man eller snarare drake mot många män. Det var nog snarare fula knep som gällde.
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Men i legender och hemligheter står det att sekten dräparna lyckades döda ett flertal drakar.

Stor ballista, ca. Ob20T6 i skada? lägg till en saftig hög med magi och draken ligger risigt till. Svårigheten är att få draken inom skotthåll, och det är därför dräparna har en stor hemlig organisation.

Att faktiskt döda draken är inte den stora svårigheten - om inget annat är tillgängligt så kan man ju alltid citera Stalin: "kvantitet är också en kvalitet". Men först måste du ta dig runt ett säkerhetsuppbåd a'la Secret Service (med magi). Alternativt ta hela din armé långt åt H-E ut i ödemarken.

/Henrik
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Nån som kan ge mig lite Stats på en "typisk" Lumian eller Mortuach drake?? detta är enbart av pedagogiskt intresse då jag inte tänker slakta mina rp (än), de skulle ju andå inte ha en chans mot en av dessa spännande varelser.

STY och TÅL 100-200, PSY, VIL och BIL 30-50, skydd mellan 30 och 60, de flesta färdigheter mellan 30 och 40, kastar utan problem besvärjelser på magnitud 10+ och kan alla effekter i boken plus minst lika många till. Mortuach har väl ännu högre i fysiska värden, men sämre i färdigheterna (klarar säkert "bara" 8 magnituder utan att blinka).

Det borde räcka för att övertyga dina spelare om att de spelar i fel division om de muckar med en drake.

/Henrik
 
Top