Nekromanti Drakar och Demoner

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
Jag har kommit till det här goa stadiet då man funderar på att skaffa ett nytt rollspel och då går tankarna till DoDv6.
Ni som har mer erfarenhet av det än mig, hur bra är det?

/Douggie

I am the Voice
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Några få ord.

För det första så finns det en hel del om det här i arkivet. Testa sök funtionen.

För det andra så är väl DoD6 relativt bra. Det är sagostämning och levlar (bra eller dåligt? upp till dig). Även lite andra regeländringar. Men om du kan DoD sedan förut så är det lugnt.

Själv har jag DoD6 och väntar nu på SL-skärmen som kommer ut den 24 mars.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

DsX

Veteran
Joined
10 Feb 2001
Messages
31
Location
Vänerborg
Jag tycker det är väldigt skoj. Kanske för att man går upp yrkesnivåer så det blir nått att kämpa för.

DsX
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Det beror helt och hållet på vad du förväntar dig av det. Förväntar du dig en nytryckning av EDD/DoD'91/Chronopia så lär du bli besviken. Men om du är beredd på att spelet är ganska brutalt modifierat så kanske du tycker det är ok.
Själv har jag spelat DoD sedan 82/83 och jag tycker att stämningen i DoDv6 har tagit ett steg tillbaka till tiden innan DoD'91/Chronopia (vilka i mitt tycke förstörde DoD) samtidigt som det tillför en hel del nytt liv till ett gammalt spel. Mycket av det är bra, det som är dåligt har jag ändrat på och kör med husregler.
Men det är ju inget som är nytt då jag kört med husregler till varenda version av DoD som vi har spelat.

Personligen så spelar jag DoDv6 i huvudsak, men de få gånger då vi spelar i Ereb Altor så återgår jag till min blandning av EDD och DoD'91. Detta på grund av att alla moduler jag har är för antingen EDD eller DoD'91 och jag orkar inte konvertera dem.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Köp det...

Tycker jag.

Jag, som nästan i tio års tid spelat -91:an, och fortfarande gillar det, bytte till mig en grundbokne av v. 6.0. Och gissa om det var en trevlig läsning. Hur skönt spel som helst. Ett pluss är oxå att det finns, och jag hoppas att det kommer mera, officiella äventry som finns att ladda ner. Som Magnus Seters "Vinterskogens Hemlighet"...

//Nostradamus gillar 6:an

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
lite trött...

...på sånna frågor nu men jag säjer som jag brukar.

Köp det, jag lovar att du inte kommar att bli besviken.
(tror jag...)

MvH Martin
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Köp DoDv6 för föreningspengarna. Ingen (i varje fall inte jag) skulle börja gråta för det...

Yassilus den store
--
Now I shall remember...
 
Top