Nekromanti Drakar och Demoner - var finns demonerna?

erikt

Hero
Joined
21 Feb 2014
Messages
1,177
I både Dimön och Äventyrspaket 1 & 2 finns det demoner.

I de äldre DoD äventyren var det ingen större brist på demoner.
Drakar var det sämre med - antagligen för att drakar är så pass mäktiga att det är svårare att stoppa in dem i äventyr. Det går inte så bra att använda dem som generiska onda monster som man skall slåss mot.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
erikt;n302468 said:
I både Dimön och Äventyrspaket 1 & 2 finns det demoner.

I de äldre DoD äventyren var det ingen större brist på demoner.
Drakar var det sämre med - antagligen för att drakar är så pass mäktiga att det är svårare att stoppa in dem i äventyr. Det går inte så bra att använda dem som generiska onda monster som man skall slåss mot.
Det finns ju det där Trudvang äventyret där en random alv snubbe bara är en superdrake out of nowhere. Men det är,ju ett av de sämsta DoD äventyren så....
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,970
Location
Göteborg
Regelboken till första Drakar och Demoner hade en demon på omslaget till och med.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Är det inte en drake med någonstans i Härskar-trillogin? Eller minns jag helt fel?

Apropå demoner så har vi ju hela sinkadusspektaklet i Nosthril oxå!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,446
Location
Stockholm
Just ja, "Kaos väktare" skulle ju egentligen hetat just "Demoner" men moralpaniken kring Kult ledde till en annan titel och en rätt annan vinkel på demonerna.

/M
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,448
Location
Helsingborg
Magnus Seter;n302477 said:
Just ja, "Kaos väktare" skulle ju egentligen hetat just "Demoner" men moralpaniken kring Kult ledde till en annan titel och en rätt annan vinkel på demonerna.

/M
Jag ville ha en kopia av Kaos väktare och min farsa gav boken till sin sekreterare och sade att hon skulle kopiera den med orden "... det är till en kund". Jag undrar vad hon tänkte egentligen när hon såg vad hon kopierade.
 
Top