Nekromanti Drakar och Demoner Brädspelet

Higa

Veteran
Joined
7 Nov 2013
Messages
41
Tjena.

Försöker få tag i detta spel som en julklapp till en av mina döttrar. Verkar slutsålt och "ej i lager" överallt.

Är det någon som vet om det går att köpa nytt, eller är det "out of print"?

Slutligen: är det kul? Hur är det jämfört med Talisman (som vi spelar ibland här hemma)?
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Higa said:
Tjena.

Försöker få tag i detta spel som en julklapp till en av mina döttrar. Verkar slutsålt och "ej i lager" överallt.

Är det någon som vet om det går att köpa nytt, eller är det "out of print"?

Slutligen: är det kul? Hur är det jämfört med Talisman (som vi spelar ibland här hemma)?

Här ska det tydligen finnas kvar.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Min uppgift är att ta över rollspel.nu och göra det till en stor blinkande reklamplats för Lekberg's. Det ingår i en större plan: att nå världsherravälde!

:gremwink:

Tack för att du gillar det jag skriver.

En husregel jag gärna delar med mig av till DoD:Brädspelet är att "stå över din nästa runda" kan ersättas med 1 i skada om spelaren vill. För tyvärr så får man stå över ganska ofta. I alla fall när vi har spelat. Annars är spelet ett av dom snyggaste.
 

Higa

Veteran
Joined
7 Nov 2013
Messages
41
Andy said:
Kom till Lekberg's. Vi har det.

http://www.lekbergs.se/drakar-och-demoner-bradspelet

/Anders på Lekberg's
Efter att ha läst recensioner så bestämde jag mig för att inte köpa det - men jag beställde Carcassone och expansionen Princess & The Dragon istället från er sida... Expansionen fanns inte på lager, men jag hoppas att jag får grejorna innan jul.

Vad gäller fantasybrädspel letar jag nu frenetiskt efter Dungeonquest... som verkar slut överallt. Skulle gärna köpa originalet, Drakborgen, men det verkar bli väldigt dyrt om man tittar på Traderas auktioner för spelet i bra kvalitet.

Om någon här har Dungeonquest eller Drakborgen till salu så hör gärna av er till mig.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Hej, det var kul att hör.

Då kan jag berätta att vi har Drakborgen och den gamla expansionen i fint men begagnat skick.

Ge mig ett rimligt pris så ska vi säkert komma överens. :gremsmile:

Om du vill så kan vi ta den här diskussionen via mailen info@lekbergs.se.

/A
 
Top