NYHET Drakar och Demoner blir Dragonbane på engelska

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Det förklarar åtminstone en ledtråd om detta jag redan hade och kanske förklarar en till ... men det var ändå en överraskning! Och att det verkar komma redan nu och inte om typ fem år är ju kanoners!
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Har inte Riotminds sålt rättigheterna till Fria Ligan?
Och är inte Riotminds sålt till CMON?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Har inte Riotminds sålt rättigheterna till Fria Ligan?
Och är inte Riotminds sålt till CMON?
Riot sålde Drakar och Demoner till Fria Ligan.

Sedan sålde Riot Trudvang och Lex Occultum till CMON.

Jag tror att Riotminds fortfarande finns kvar. Men jag är inte säker.
 

Stämma

WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
Joined
17 Jul 2020
Messages
343
Location
Södertälje/Uppsala
Ja, verkligen en överraskning. Jag hade fått för mig att Ligan tänkt dela upp sin svenska spelproduktion och sin engelska lite striktare. Med tanke på ALIEN och Blade Runner som endast har engelska utgåvor.

Men det blir spännande att se hur det blir mottaget internationellt.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Ahh… tyckte det var Riotminds som skulle ge ut detta! Läste lote för snabbt.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Ja, verkligen en överraskning. Jag hade fått för mig att Ligan tänkt dela upp sin svenska spelproduktion och sin engelska lite striktare.
Just fan det har du rätt i. Jaja, de har troligen fått intresse från internationella aktörer.
 

Fenhorn

Amatör på proffsnivå
Joined
5 Jun 2011
Messages
207
Location
Mariestad
En sak som kommer att ta skada är min plånbok. Nu "måste" jag köpa allt på både svenska och engelska! :D

Samtidigt blir eventuella tredjepartsgrejer jag gör mer intressanta även för en översättning.
Men då måste ju jag och kanske fler köpa dina tredjepartgrejer och det kommer ju hjälpa din ekonomi :)
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
498
En sak som kommer att ta skada är min plånbok. Nu "måste" jag köpa allt på både svenska och engelska! :D

Samtidigt blir eventuella tredjepartsgrejer jag gör mer intressanta även för en översättning.
Så länge allt officiellt kommer på båda språken så kommer jag slippa köpa dubbelt (håller tummarna).
Står att du är med och skriver till DoD så Ligan verkar räkna med något mer än "eventulla tredjepartsgrejer" :)
Gör inget om du avslöjar för mycket för Tomas lär ändå vara upptagen på Gen Con :)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Står att du är med och skriver till DoD så Ligan verkar räkna med något mer än "eventulla tredjepartsgrejer" :)
Om inte Tomas ska tackla omkull mig när han joggar genom Gamla Stan så väljer jag nog att ligga lågt! :D

Det är många som skriver och som har mycket mer betydande input än vad jag har haft, och mitt bidrag är en del av en helhet. T.ex. Andreas Marklund har styrt upp min grej och det borgar för kvalitet. Men jag är pepp!
 
Top