Nekromanti Drakar & Magi

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Ymir said:
Jag kan åka tillbaka i tiden och vrida nacken av dig i krubban...
Min RP växte upp i en annan dimension.

Du... Du har inte tillgång till grå hallarna för du saknar portalmagi.
Fast Recca. Du har nog fuskat lite när du byggde din spermagiker på 175 BP. Du lär behöva en hel del mer för att uppnå dina livsmål och förgöra Ymir.
Nä det räcker med ritualmagi 19. För då kan man göra ritualer som ökar E och CL. Ymir har dock tillgång till meditation. Grrrr
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Ymir said:
Jag kan åka tillbaka i tiden och vrida nacken av dig i krubban...
Min RP växte upp i en annan dimension.

Du... Du har inte tillgång till grå hallarna för du saknar portalmagi.
Fast Recca. Du har nog fuskat lite när du byggde din spermagiker på 175 BP. Du lär behöva en hel del mer för att uppnå dina livsmål och förgöra Ymir.
Nä det räcker med ritualmagi 19. För då kan man göra ritualer som ökar E och CL. Ymir har dock tillgång till meditation. Grrrr
Also nämnde jag att jag har gjort min rp utan att rulla mig till hjälte i hjältarnas handbok som bara jag som kör dod 91 har tillgång till? :gremlaugh:
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Jag är fortfarande ledsen på före-Chronopia DoD för att jag inte fick spela en alvsamurai för min SL.

:gremwink:

//Vincent - Alla har vi varit tonåringar någon gång...
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Shit va taskigt... :/

Sist jag SL'ade DoD så var det en halvorch som spelade människa med yrket Mördare. Jättemärkligt.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Ymir said:
I den boken behöver du se över besvärjelserna som vanligt, vissa är för mäktiga (men kommer, konstigt nog med tanke på Chronopia i övrigt, inte i närheten av hur imbalanced magikerns handbok är).
Tss, ge mig 175 BP att bygga en Kronomag för och jag ska visa dig vad imba är...
Men bygg inte en chronomag, bygg någon annan roll som bara av någon anledning har tillgång till chronomagi. Chronomager måste vara människor, så då kan du inte dra nytta av de massiva åldersbonusarna på BP och EP man får som alv på några tusen år.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Svarte faraonen said:
Ymir said:
I den boken behöver du se över besvärjelserna som vanligt, vissa är för mäktiga (men kommer, konstigt nog med tanke på Chronopia i övrigt, inte i närheten av hur imbalanced magikerns handbok är).
Tss, ge mig 175 BP att bygga en Kronomag för och jag ska visa dig vad imba är...
Men bygg inte en chronomag, bygg någon annan roll som bara av någon anledning har tillgång till chronomagi. Chronomager måste vara människor, så då kan du inte dra nytta av de massiva åldersbonusarna på BP och EP man får som alv på några tusen år.
Ja, gör en stadsalv. De åldras (men är odödliga!) och generellt billiga vilket innebär att du får bonusar till int och psy på grund av ålder samtidigt som du får bp och ep från hög ålder. Koth-alv t.ex.
 

Neroflame

Veteran
Joined
24 Jan 2013
Messages
6
Location
Stockholm
Får jag tipsa om att kanske blanda in ytterliggare en aspekt till 91an uberkaraktären? Bastardmagiker Lärling/Sprätthök (iofs en tolkningsfråga om det är ok) i kombo med hjältarnas handbok. Sen har du en odödlig karaktär, klart omgivningen dör nog rätt fort. Icke att förglömma de underbara hjältepoängen som gör att man kan lägga e-multum på formler eftersom de förvandlar ett misslyckat till lyckat...
Sånt finns inte i chronopia om jag minns rätt :)
 
Top