Nekromanti Drakar i annan form (Spoilervarning)

Marukusu

Hero
Kan en lumiandrake med ett par tusen års magisk erfarenhet vara så pass skicklig inom magi att han kan ändra skepnad till en människa eller dylikt för att sedan röra sig fritt i ett mänskligt samhälle utan att bli utpekad? En mycket irriterande draknörd till vän har köpt drakboken (jag får naturligtvis inte läsa den, även om kag är SL) och han sade något om att en känd drake kunde göra detta (men sedan var fast i sin nya skepnad, en alvkvinna med violett hår?!). Var detta möjligen en ren lögn från hans sida, eller var det sanning??

:gremconfused: Marukusu, den evigt frågvise, har frågat :gremconfused:

Jag är 90% säker på att han talar sanning, känner igen det en massa.. dessutom har jag för mig att alven i fråga nästan har glömt att hon är drake och mest går runt och inte vet nått alls

/Rygar som självklart tjuvläste boken innan han lämnade den till draknörden (man får inte vara dum) och som vidare anser att alla äventyr med massa drakar i kommer bli tråkiga....... vilket även gäller vissa rödöga duccelsvärdade virvelvindar :gremtongue:

Tackar för varningen! [mina spelare MEGASPOILER]

Kan en lumiandrake med ett par tusen års magisk erfarenhet vara så pass skicklig inom magi att han kan ändra skepnad till en människa eller dylikt för att sedan röra sig fritt i ett mänskligt samhälle utan att bli utpekad?

Jag det stämmer bra det. Det görs genom en särkild biotropisk effekt. Effekten har arbetsnamnet "Metamorfos" och kommer förhoppningsvis att läggas upp på neogames hemsida inom en snar framtid (i princip fungerar den dock som den ataxatropiska effekten Förvandling med skillnanden att förvandlingen inte är mest skenbar samt att det även fungerar att förvandla sig till besjälade djur).

och han sade något om att en känd drake kunde göra detta (men sedan var fast i sin nya skepnad, en alvkvinna med violett hår?!). Var detta möjligen en ren lögn från hans sida, eller var det sanning??

Det var sanning ideed (hon står med som en av de kända drakarna i drakboken) och genom att yppa den hemligheten här så var du nära att förstöra nöjet för en massa spelmöten framöver för min spelgrupp. De har nyss träffat henne och de kommer inte att få reda på sanningen förän en bra bit in i kampanjen. Än en gång tack för spoilervarningen asså! *pustar ut*

Ljusetsriddare - som ser stora risker med att speltesta sin bok på sina spelare då informationen i den kan läcka ut allt för enkelt

[color:\\"red\\"] AAAAAAAAHHHHHHHRRRRRRRR!!!!! [/color]
:gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad:
DET STÅR INTE (SPOILERVARNING) UTAN ANLEDNING, RYGAR!!!!!

(iofs sant angående drakäventyren, men BAKTALA FÖR I HELVETE INTE X. ANONYMUS!!!)

*klappar på axeln*

efterssom jag läst mer drakbok än du så tycker jag du ska låt det bero..

jag baktalar inte honom.. han stjäl mina frags men jag klagar inte.. eller bara lite iaf!

Jag låter farligare än vad jag egentligen är...
Dessutom stjäl han inte frags, han räddar ditt skinn genom att nedkämpa dessa övermäktiga varelser. Men visst, vill du slåss mot dem så skall det nog gå att fixa...
[color:\\"red\\"]MOUHAHAHAHAHAHHAHAAAA!!! [/color]

Back