Nekromanti Drakar & Demoner VI

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Extrapolation är farligt

Interpolation också, men extrapolation kan ännu lättare bli uppåt väggarna fel :)
 

Zemoch

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
45
Location
Sweden
Re: Jag tycker också...

Jag tycker inte det är något fel med att ändra regler bara det inte går överstyr. jag brukar anpassa regelerna om det behövs och jag har spelat med monster som inte finns i böckerna några gånger och det är ganska kul. Jag tycker att det egentligen är ganska självklart att ändra en del regler om man tycker de är fel eller vet ett sätt att få dem bättre.


//Zemoch<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Zemoch on 2000-12-16 15:37.</EM></FONT></P>
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Eons förbättringsslag

Dessa förbättringsslag är ju helt konstiga.
Om jag förstått det rätt så måste man slå perfekt slag för att få en "blupp". Det är svårt att slå perfekt om man har färdighetsvärde 5-6 och det är skitsvårt att höja om man har FV 15+.
Alltså är det störst chans att höja om man har FV runt 10-13.

/[color:green]Han</font color=green>. " Näe. Tacka vet jag Experts erf-system. "
 

Bela

Warrior
Joined
18 Oct 2000
Messages
307
Location
Stockholm
Re: Eons förbättringsslag

"Om jag förstått det rätt så måste man slå perfekt slag för att få en "blupp". Det är svårt att slå perfekt om man har färdighetsvärde 5-6 och det är skitsvårt att höja om man har FV 15+."

Man behöver inte slå ett perfekt slag för att få ett kryss. Det räcker med att lyckas med färdigheten i ett viktigt syfte. Man kan även träna sig till förbättringsslag eller få undervisnig. Och det är självklart svårare att lyckas med en färdighet perfekt om man bara har gundläggande kunskaper inom ämnet. På samma vis så tar det längre tid att bli bättre i en färdighet som man har djupa kunskaper inom än en färdighet som man bara kan grunderna i.


Bela
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: LEVE [OT]

Min främsta association till Khorne är en ball illustration i någon gammal regelbok till BloodBowl (antingen BB Companion eller BB Starplayers): en bild på publikläktaren på en BB-match med en massa små människor (eller i a f humanoider) och så en gigantisk demon som sitter och käkar PopKhorne :)


/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Extrapolation är farligt

Fritt ur minnet efter en notis i Metro för några veckor sen:
"Det finns idag ca 14.000 registrerade Elviskopior i världen, medan siffran för fyra år sedan var 135 stycken. Man beräknar att om ökningen fortsätter i samma takt, kommer år 2015 var tredje människa på jorden att vara en Elviskopia."  (-:

--
Åke
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: LEVE [OT]

<I>och så en gigantisk demon som sitter och käkar PopKhorne :)</I>

Tacka vet jag Khorne Flakes...
("I love you, mister Khorne!" - gammal MTV-jingel som vår WFRP-grupp brukade travestera)

--
Åke
 

Krell

Veteran
Joined
20 Oct 2000
Messages
42
Location
HBG
Re: Eons förbättringsslag

Det är ju helt och hållet upp till din Sl när han anser att man skall få en "blupp" på en färdighet.
Det är ju situationen som avgör och svårighetsgraden på slaget.
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
mud

Det är ju inte samma känsla i mud som rollspel, men det kan vara ett bra tidsfördriv.
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Re: DoD7?

Ha!!......Nä....Det finns inget sådan...Men som jag tidigare nämt så är jag och många av min rollspelskamrater väldigt besvikna på DoD6..Så vi håller på att skriva ett DoD7....Alltså för hemmabruk.....

Dessutom ser det ganska bra ut än så länge så jag kommer nog att lägga ut det på min hemsida....

Puss på Pungen!!

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net/rollspelszonen" target="_new">http://www.endarker.net/rollspelszonen</A>
 
Top