Nekromanti Drakar & Demoner VI

Zemoch

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
45
Location
Sweden
Tja! Nu har jag haft ett litet uppehåll i mitt skrivande. jag skulle bara skriva att jag testat Drakar & Demoner VI och tycker det är jävligt bra. man kan inte bli lika bra lika snabbt som i de tidigare versionerna vilket jag tycker är bra. Man stiger yrkesnivåer i VI:an och för att stiga en yrkesnivå måste man samla på sig äventyrspoäng. Om nån som läser det här har muddat eller gör det kan jag säga att VI:an liknar mud men istället för exp har man äventyrspoäng och istället för level är det yrkesnivå.
Ha det bra alla rollspelande vänner! /images/icons/cool.gif



//Zemoch
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Besviken

Jag kan då bara säga att efter en spelomgång så är jag och mina spelare besvikna på nya DoD. Spelet känns ogenomarbetat...Det känns ofärdigt. Desutom känns det Dataspel...Ingen annan som får Diablovibbar av DoD 6?????

Sen det där med ykesnivåer. Jag har personligen varit motståndare till Levelsystem....Och inte nog med det...DoD´s nivåsystem är inte bara lika dåligt som andra levelsystem, det är sämmre....I sagan och RM så går man vissligen upp i level...Men skillnaden mellan en Level 1 gubbe och en Level 2 gubbe är inte så otroligt stor. Men inte i DoD 6. En av mina spelare som var en Trollkarl gick upp en nivå senast vi spelade. Besvärjelser han hade ca 10-11 i CL ( en hyfsad nivå) ökade till 20-21!!!!...En otrolig ökning...För mycket..!!!!

Räknade lite på det där....När en Trollkarl är upp i nivå Legend så kommer han ha superhöga värden i sina besvärjelser, och inte minst SPI som kommer att ligga på 100 kanske. Medan en "Legendkrigare" kanske bara har 12-13 i 2 attacker och 2 parader.....Det kallar jag obalans!!!

Nä.....Jag blev riktigt besviken på DoD...Så nu sitter jag och mina vänner och Skriver på DoD7.....Vi kommer ta det bästa från alla DoD och sammanfatta allt till ett system.....Jag kan avslöja att färdighetssystemet är taget från Mutant Chronicles och NecoTech 2.....

Dock kan jag säga att Trudvang (eller vad det heter) verkar vara intressant..

Tack för mig.

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net/rollspelszonen" target="_new">http://www.endarker.net/rollspelszonen</A>
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,097
jag håller med, det känns väldigt ogenomarbetat och obalanserat, reglerna e väldigt knas på sinna ställen, och det kommer bli jävligt jobbigt att sitta hemma och arbta igenom alla regler så dem funkar på ett balanserat sett!

Level systemet suger ärligt talat balle, det sämsta jag har sett, vafan en legendarisk krigare tål ju ungefär lika mycket stryk som en drake ( ehhhhh!!! )

Det positiva verkar vara världen som verkar vara väldigt spännande och stämmningsfull!
 

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
Jo men håll med om att Levelsystemet är så nostalgiskt det kan bli ah, nu är vi oövervinnerliga nu kan vi göra allt vi drömt om!
/Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"
 
G

Guest

Guest
Usch levels ska det vara i data/tv spel inte Rollspel.
Enligt mig ivarjefall.

För att leva krävs mod, för att vara död krävs inget...
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Om du kollar lite mer noggrannt så ser du att Drakens KP är angivna för att köra utan kroppsdelar, kör du med kroppsdelar så får du ta denna siffra gånger två och räkna ut KP på kroppsdelarna.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Zemoch

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
45
Location
Sweden
Re: Besviken

Bra att ni skriver på DoD 7 så man får testa det också när det kommer ut. Jag håller med om att levels hör hemma i dataspel. En sak som de borde ta efter bl a Neotech 2 är förbättrinsslagen. Jag tycker de fungerar riktigt bra men som i allt annat finns det nackdelar om man letar och ibland behöver man inte ens leta. En sak jag gillar med Neotech 2 och Eon är att skadorna och träffområdena är bra beskrivna men det gör striderna ganska långdragna vilket kan bli ganska tråkigt.

//Zemoch
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Besviken

"Bra att ni skriver på DoD 7 så man får testa det också när det kommer ut."

Knappast troligt...om nu de inte har en saftig plånbok som kan ta en smäll från en stämning för upphovsrättsbrott.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

theodåre

Veteran
Joined
4 Aug 2005
Messages
128
Har du verkligen spelat nya DOD? eller säger du så av gammal vana från andra RPG? Kul isåfall med någon som verkligen hunnit spela sig upp till alla fem nivåerna och kan ta med sig den erfarenheten hit till forumet...

theo
 

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
LEVE!

Rätt, Theo! STå på dej, jag tycker iaf att DoD V6 är bäst hittills! Det rockar fett!

Hygglo was here | KoRn Rules
/images/icons/cool.gif
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Jag tycker också...

...att DoD6 är rätt coolt. Jag har gjort så att jag har ändrat i reglerna om det känns fel. Det har jag alltid gjort, i alla spel. Reglerna är ju ändå bara en guidning in spelandet. Det är ju inte värrre än att man ändrar om man tycker att det inte passar. Sänk SPI- och KP-höjningen om den suger så hårt. Rollspel ska vara roligt och inte en massa klagande på reglerna som företaget har slitit för att få ihop. Dom kan inte göra alla nöjda.

Spela och njut.

Ett tips nu under juletiden är att dricka glögg när man spelar. Underbart mysigt. Det ger stämning på nått sätt.

//Punger

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Besviken

Det går att få hisnande snabba (både regelmässigt och när det gäller realtid) strider med spänningen på topp och ändå behålla en viss detaljrikedom. Elric! är ett utmärkt exempel på detta.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Jag fick skapa min mäktiga RP på högre nivåer för att kunna utvärdera systemet inför min recension, att spela RPna till den nivån, då hade vi fått vara flitiga :)


/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Ökningar...

Att sänka KP och SPI ökningen med några tärningar är också ett sätt, men vad en del personer verkar ha missat är att även Drakar och andra varelser även de kan ha uppnått högre nivåer än amatör och därmed även få motsvarande ökningar. Detta innebär att man relativt lätt kan balansera upp mäktiga rp när det gäller strid.

Men ROLLspel är så mycket mer än strider..

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 
Top