Nekromanti Dragonlance

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Okej har ingen aning om detta har postats tidigare. Orkar inte kolla på gamla trådar!
Här är en länk till en Dragonlance sida för 3ed. Det finns feats (bl.a. regional feats som i Forgotten Realms), prestige klasser mm.
http://www.dl3e.com/
Sidan är den officiella fan sidan enligt Wizards, om nu det skall betyda något särskilt!
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Trevlig sida. Tyckte speciellt om delen med de olika raserna. Det är kul att ha lite nytt att välja bland. Prestige Classes var ju sådär...som vanligt med andra ord...
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Först och främst: Kul att se dig, Gabri L. Long time no see.............

Secondly, så måste jag säga att dragonlance verkar coolt. Det finns hur många böcker som helst till dragonlance......Jag har för mig att trad fortfrande har ett gäng..............

Slutligen, bara för att det finns många böcker så behöver det inte vara en bra värld. Så har vi det sagt.
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Men oavsett om det finns mycket böcker eller ej, så är Dragonlance en bra värld att spela i. Om man nu gillar mycket odöda vill säga.
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Aha, det är mycket undead. Det är coolt. Påminner mig om warhammer, där ett land består enbart av undead: Khemri!

Så fett coolt!
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Njae warhammer påminner det väl inte mycket om. Förutom mycket odöda finns det fler drakar också.
Det var faktickt den första AD&D värld jag spelade i för många år sedan så det är nog av nostalgi som jag gillar den så mycket. Plus de gamla dataspelen; champions of krynn, death knights of krynn och dark queen of krynn.
Då jag spelat klart de spelen var min dvärg krigare på level 40, och ganska mäktig. Måste nog tillägga att spelen inte var så svåra heller :gremsmile:
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Tjaba, Caen!

Enligt min åsikt egentligen den värld som är bäst att spela i. Det är en värld som under lång tid var helt och hållet utan gudar. Mycket lidande och umbäranden, då det inte fanns ngn magisk läkekonst. Magikerna i sig är fruktade, och de som når över 3:e lvl är sällsynta, då de måste klara ett mycket hårt och synerligen grymmt prov för att få gå vidare...
Mycket suggestivt med andra ord.
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Raistlin

Den väl genom tiderna svagaste men änddå mäktiga magiker,
mystisk och otillgänglig, (min stora kärlek).
Dragonlance är speciellt.
Jag spelade också dataspelen, så visst är det lite nostalgiskt.
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Re: Tanis "Half-Elven"

Mmmmm. Är nog den mest tragiska anthjälten som finns i rollspelsliteraturen. Då ska man ju lägga till att alver, människor och dvärgar hatar och misstror varandra, så halvblod är ju extremt sällsynta. Han var dömd från början....
 
Top