Nekromanti Drängarna har smitt om plogbillarna...

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
...och det har hamnat ett par nya vapen till Eon på Drunoks Drängar. De är iofs nygamla, men vi har gått man ur huse för att illustrera dem åt er. Ytterligare några finns här, men det är specifika prylar från kampanjen "Mörkrets Hjärta" och i vilket fall som helst inte färdigillustrerat än.

För de som är intresserade så är alla bilder utom stridsskölden, blyertsteckningar som scannats in och putsats till i Photoshop. Jag har stått för blyertsen, Eleas för Photoshopandet och Ymir för goda råd och förslag i allmänhet.

Stridsskölden fixade Åke Wombat åt oss.

Kommentarer? Frågor? Beröm?

/Joel - svärdslig formgivare
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
YIHA! =)

Snygga och jag gillar att de följer ungefär samma stil som de övriga illustrerade vapnen i modulerna. =)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,220
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Det kommer mera, det kommer mera...

Glad att du gillar det. Jag är själv rätt stolt över Eleas och Pendragons arbete med illustrationerna, själv kan jag inte rita ett smack. Tack till Åke också, givetvis.

Ett nytt vapen är på väg, och en kasse unika kommer att läggas till och illustreras inom kort.

- Ymir, kommer givetvis meddela forumet om nästa uppdatering
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Wow !!!

Det där ser ju inte så illa ut ju !!
Verkligen SKITLÄCKERT !
Hoppas att det kommer mer sådant !
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Snygga och jag gillar att de följer ungefär samma stil som de övriga illustrerade vapnen i modulerna. =)
Tack, tack. Det var liksom tanken att de skulle följa samma stil, för att göra det hela mer konsekvent. Tanken är att alla skavara skalenliga mot varanda också, vilket de också är, med möjligt undantag för Åkes alster, då jag faktiskt inte har mätt den än, utan nöjde mig med att det stämde ungefär.

/Joel
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Ah, äntligen lite seriösa inlägg!

Förbaskat bra gjort! Heja Drunoks Drängar!

Nu börjar jag bli riktigt imponerad av DD. Jag gillade sidan tidigare och har väl tyckt att det är en av de bästa Eonsajterna jag sett. Men nu! Wow!

/Duddmannen
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Good work!

Det kommer, det kommer... Eleas är satt i arbete med att illustrera det.
Hur är intresset för en krönika/sammanfattning av "Mörkrets Hjärta" eller åtminstone en presentation av huvudpersonerna?

/Joel - pillar just nu med bågar
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
*tuggar utsvultet på en rova*

Sådär ja, ännu en omarbetning av sidan är avklarad. Mycket jobb blev det, men nu har nya vapen lagts till, gamla stats raffinerats och husbonn blidkats med brännoffer.

Att nämnas kan vara att jag har bidragit med ett par illustrationer, medan Pendragon börjat skissa på olika pilbågar, och att de preliminära skisserna tycks tämligen ärkegulliga. En annan sak vi så sakteliga har börjat bereda plats för är en gästbok. Detta mest för att det känns som om vår dialog med er besökare gått lite väl trögt på sistone. :gremsmile:

--Björn, återgår till plogen
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Den är tämligen skalenlig, det såg jag till. :gremsmile:

--Björn, lite billigare - lite drygare
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Nu läste jag mer noggrant och såg ert handledsarmborst. Aldrig får man vara först med något! =)

Mer förklaring kommer i Cirefalierna. ,-)
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: Do you expect me to talk?

Nej, men jag har sett Bond-rullen Moonraker, och improviserade lite. ,-)
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Det mest intressanta var ju era rollpersonerns egna vapen och historien kring dem. Kanske borde sätta mig ner med mina egna spelare och be dem namnge sina egna vapen också. För övrigt så hade jag gärna läst en krönika om era karaktärer i "Mörkrets hjärta".
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
ang. en "Mörkrets Hjärta"-krönika

De största problemen med att ordna en sådan är att vi inte har antecknat tillräckligt mycket, och att rollpersonerna har då och då varit skiljda från varandra under längre perioder.

Således vore det kanske på sin plats med tre krönikor, en ur varje persons synvinkel, men då glömmer man bort hur pass viktiga vissa SLP är i kampanjen och att deras synvinkel också är högst relevant.

Men tja, ni vill ha en och vi vill skriva en, så det är väl bara en tidsfråga innan den dyker upp.

Under tiden kan ni hålla till godo med en liten novell om Thizaras bakgrund skriven av Eleas, om ni nu missat den.
En lite mer deskriptiv skildring av Nicoz bakgrund är praktiskt taget färdig och ska förhoppningsvis komma upp i veckan och jag kanske rent av får den inspiration som krävs för att skriva klart min egen novell om densamma.

Vi har dessutom en grundläggande karaktärsregister som kan vara av intresse i någon form, men det kräver att jag och Ymir (mest jag :gremtongue:) tar tag i saken och uppdaterar det en smula.

Är det förresten av intresse att se rollpersonernas "nuffror" i samband med en presentation av dem?

Nåja, nu ska jag iväg och vakta lillasyster, ska försöka få något vettigt gjort samtidigt.

/Joel - PR-dräng
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Keep up the good work!

"Är det förresten av intresse att se rollpersonernas "nuffror" i samband med en presentation av dem?"

Tja, varför inte. Även om det inte är det viktigaste så hade det varit rätt kul ändå.
 
Top