Nekromanti Doom the movie

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Blä!

Om filmen är som trailern kommer det bli sämsta actionfilmen på mycket länge. Det är som Aliens, fast en gång till och mycket sämre story. Jag kommer nog inte att se den här om inte väldigt många säger att den är bra.
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,764
Location
Nett-ruh-bi
Har svårt att se vad en Doom-film skulle handla om. Spelet har ju ingen handling. Men åtminstone "Knee-deep in the dead" var (och är!) rolig.

Half-life, däremot, det skulle man nog kunna göra en hyfsad film av.

Dewil
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Görs det bara spel- och seriefilmer numera? I början tyckte jag det var kul att nördkulturen smittade av sig, men nu börjar det faktiskt kännas riktigt tråkigt och töntigt (ungefär som när det kom in en helt ny publik av dumskallar till spelhobbyn via Playstation).

Blä, säger jag. Nördkulturen är den nya thrillerkulturen. Rena rama Liza Marklund.

/Rising
som kanske hade varit gladare om det hade gällt en filmatisering av första Quake, för det är det ID-spel jag tycker har ballast monster och grymmast stämning.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
mäktigt

hoppas den är ungefär som Resident Evil filmerna och är bara dumaction(notera att jag inte menar dum action). filmer där man slipper tänka kan vara väldigt underhållande :gremsmile:
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Re: Blä!

Om filmen är som trailern kommer det bli sämsta actionfilmen på mycket länge.
Det får jag instämma i. Riktigt slö trailer som gav noll i mersmak.

Det jag vill se i en doomfilm är en förfärlig massa skjutande och en förfärlig massa förfärliga monster som dör i förfärligt stora högar. Är det färre än 1000 monster i filmen är den misslyckad. Och ett av dem måste vara en kanin.
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Tyckte att den verkade ha typ samma stil som Resident Evil... Är lite klyven till FPS kamera vinkeln de verkar köra (d.v.s. att man ser samma sak som huvudpersonen precis som i Doom spelen). Visst det passar eftersom det är så i spelet men, samtidigt så känns det knäppt eftersom det faktiskt inte är ett dataspel utan en film...
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Synd att den baserar sig på senaste spelet och trailern är i princip en exakt klon av spelets intro & story.. :p

/me tror den kommer floppa men ändock kommer sälja massor av dvd-boxar.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jag är inte imponerad av trailern, det verkar mest som att de har tagit och filmat alla scenerna i ett Greenroom och sedan klistrat in i spelet. Alla scener verkade väldigt datoraktiga.

Jag undrar dock hur Return to Caslte Wolfenstein hade blivit som film.

För övrigt, vad tror ni om http://www.imdb.com/title/tt0383222/
Spelet är ju roligt som bara den i alla fall (ifall man gillar att titta på huvudpersonen i spelet).

/Seinet Wintermute - Skall nog inte använda biochecken för att titta på Doom :gremtongue:
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Såg något intressant

Kolla på regissören - kommande projekt:
1. Far Cry (2006) (announced)
2. Fear Effect (2006) (announced)
3. Hunter: The Reckoning (2006) (announced)
4. Night Claws (2005) (announced)
5. Dungeon Siege (2006) (filming)
6. Bloodrayne (2005) (post-production)

Ytterligare två dataspel och Hunter: The Reckoning...
Den senares handling är(inte helt oväntat): A group of men and women are given special powers to fight supernatural monsters who prey on humans.

Har hört att Alone in the Dark filmen som den här regissören gjorde i år var j-ligt kass. Men med en löpande band princip av tre filmer per år kan man förvänta sig något annat?

A.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Hahaha Uwe Boll juh

Han är känd som freaket som gör filmer baserade på datorspel som suger och inte drar publik. Spana in www.fragzone.se för mer nyheter kring hans filmer och tankar kring filmskapande.

Han kan inte vara seriös ..
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
För övrigt, vad tror ni om http://www.imdb.com/title/tt0383222/http://www.imdb.com/title/tt0383222/[/i]

Nej, bara nej. Visst, spelen *aeger* (håller f.n. på att spela igenom tvåan hos en kompis, har ettan i orginal) men det gör inte Uwe Boll... Jag blev mest besviken när jag fick reda på att han skulle göra den, jag som hoppades på något bra...

Och varför i helsike ska den utspela sig på 1700-talet?
 
Top