Nekromanti Doktorshandstil

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Rising sade att han ville se mig göra något annat än bara porträtt, något svårare.
Så med det i åtanke laddar jag nu upp nästa porträtt! Fast ett jag tvingat mig själv att inte jobba nog mycket med, pga tidsbrist :gremfrown: ah well jag gillade den i alla fall. I praktiken har jag bara tagit en gammal skiss på en av mina rollpersoner från ett superhjältespel från i oktober förra året och bytt färg på den. Tidsbrist, som sagt.
Den gamla skissen
 

Attachments

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Det är jag faktiskt fullkomligt övertygad om att jag gör. Däremot tycker jag att det är tråkigt att rita sådant som redan finns - man kan ju lika gärna köpa miniatyren och måla den istället :gremwink: Det är rätt kul det med.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
varför? varför inte?

Hey, jag gillar dina bilder och är ett 40K fan, det är klart jag skulle vilja se dig måla något från 40K och jag drog bara till med en favorit.

Det var bara ett förslag. :gremsmile:
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Vi får se.

Däremot vet jag att w176 är ett stort fan av bla Dark Heresy, om du vill se specifik 40K-art är nog hon ett säkrare kort :gremsmile:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag gillar den gamla skissen bättre. Den nya är klart mer noggrant gjord teckningsmässigt sett, men jag gillar hans utseende bättre på den gamla skissen. Vet inte varför, men han ser så hård och bister ut på den nyare mer färdiga bilden.

Förövrigt, snyggt jobbat både på den här bilden samt skissen. Du är grym, vare sig du skissar eller inte. :gremsmile:
Dock finns det en förmåga till att näsorna du gör ser lite trekantiga ut just för att du gör ljuset så väldigt hårt på bara en sida. Näsan känns mer kantig än rund, typ.
 
Top