Nekromanti Dogma-utmaning Jan 2014 - Tema: Ljus och Skräck

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Kan av någon anledning öppna något av dina tre bidrag på min iFån men så snart jag sitter vid min skitlaptop ska jag läsa dom.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Ape Of Wrath said:
Kan av någon anledning öppna något av dina tre bidrag på min iFån men så snart jag sitter vid min skitlaptop ska jag läsa dom.
Skumt... Har du problem på datorn också säg till så postar jag om dem :gremsmile:
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Det var inga problem att öppna dokumenten på laptopen, vet inte riktigt varför det inte funkadepå mobilen. Filer som ligger i dropbox kan jag öppna men inte andra...

Jag diggade Black Collar stenhårt, det vill jag testa nån gång!

För övrigt påminner ju ditt Allierade och mitt bidrag mycket om varandra. Great minds think alike antar jag :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Tack :gremsmile:

Jag hade Allierade påbörjat när du postade ditt och jag skrotade det nästan för att inte se ut som om jag härmas. :gremwink:
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,034
Location
Carapalea
[Bidrag] Skärselden

Du vaknar på ett hårt och kallt golv, genomfrusen och med ömmande leder. Det sista du minns är hur livet rann ur dig och allt blev mörkt. Ur ditt kalla bröst strålar en svagt blekt ljus. I detta kan du se fler som dig, nakna, kalla människor. Även ur deras bröst ser du det bleka ljuset skina svagt. Ni befinner er i ett fyrkantigt rum som endast lyses upp av era inre glödar. Ni känner alla hur ljuset sakta blir svagare och svagare och ni känner att ni inte har oändligt med tid.


Texten är till 95% klar. Inväntar illustrationen som ska vara till spelet och ska korra texten lite mer.
 

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Joined
14 Sep 2009
Messages
1,887
Location
Uppsala
Kamrat 9356 said:
Har två tankar just nu.

Det första är cyberpunk horror. Megaföretag får fram teknologi i stil med Bubblegum Crisis Boomers med assimilationsförmåga(?) (nanomaskiner men inte grey goo-scenario) plus värre grejer och locket läggs på. RP är insmetade. Jag pendlar mellan cyberpunk-gäng eller poliser just nu men det kanske blir kontorsslavar som kommer till sitt kontor en dag. Fröet är iaf den halvt ihågkommna premissen till Genocyber innan författarna sa "screw it, blow up the world", plus BGCs boomers ur ett horrorperspektiv och möjligen lite Silent Möbius-mojs (med [antydda?] andar/demoner i teknologi). Får se. Under the neon lights it lurks...

Tanke två är mer odefinierad. Tänker ett ljus som tar över människors sinnen och får dem att "se" - fast för utomstående är det mer horror. Får se om det blir mer på det.

Återkommer om jag får något klart. :gremsmile:
Båda låter tuffa men jag föredrar den senare, känns väldigt Lovecraft a la Tillinghast :gremsmile:

Hur går det?
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Bidraget Ljuset & skräcken.

Ett spel gjort för att skapa gammeltestamentliga berättelser. "Komplett med referenser till utvalda verser i det gamla testamentet."

De tre spelarna är Folket, Patriarken och Ljuset & skräcken.

Vill du spela Gud?
 

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Joined
14 Sep 2009
Messages
1,887
Location
Uppsala
Näst sista dagen, efter den 31 klockan 23:59 så kommer jag att börja sätta ihop kompendiumet för den här gången.
 
Top