Nekromanti DoDv6 hur länge?

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag tror inte alls att det kommer att gå i graven !!!!
Ge dem på Riotminds lite tid, så kommer det att så bra så !!!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Instämmer!

Japp, fast han skrev det klart mycket bättre !!!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Fanatic Assasin

Veteran
Joined
28 Sep 2000
Messages
143
Location
Stockholm, Sverige
Re: Instämmer!

Fan vad skönt det är med folk som kan ta till sig nya ideér utan att såga dom på en gång bara för att dom skiljer sig från ens egna. Jag vet att DoD6 har sina dåliga sidor, som alla rollspel, men jag kommer spela det tills mina tärningar nöts ut till den milda grad att det inte längre är möjligt att tyda talen..... om ens då

/ Fanatic Assasin
"mångsidig som en plattfisk"
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Instämmer!

Håller med dig åxå. man måste ju först ge det en rimlig chans och läsa det matriel som finns. Sen att jag har stora förväntningar på det har väll inte ungått nån tror jag...

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Instämmer!

Nej, det har du rätt i.
Så länge riotminds inte gör tabben att inte släppa material regelbundet och verkligen supporta, samt att den nya världen håller vad den lovar så lär det bli härliga speltider framöver.


/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Trots att böckerna slutade att ges ut så vägrade tidigare versioner att lägga sig ned och dö. Spelarna fortsatte att spela spelen, och spelar fortfarande idag (annars så skulle knappast detta forum finnas). Därav kan man inte säga att spelet helt har gått i graven tidigare, och den nya utgåvan lär troligtvis blåsa mer liv i det som var seglivat och vägrade dö då tryckningen och försäljningen av böckerna upphörde. Så jag skulle tro att det lär leva på ett ganska bra tag till, det nya DoD har ju knappts hunnit att födas än, och jag är förvånad över vilka enorma diskutioner det har satt igång, både för och mot spelet. Detta visar ju tydligt på att spelet ligger spelarna nära om hjärtat och att det väcker upp många känslor.

Med detta i åtanke så tror jag inte DoD någonsin kommer att helt dö. Det var det första svenska rollspelet, och namnet Drakar och Demoner är mer eller mindre synonymt med rollspel i vardagstal.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 
Top