Nekromanti DoDaventyr.se - En ny rollspelssida

roboman

Veteran
Joined
18 Nov 2006
Messages
159
Location
Motala, bor i Stockholm


Nu har de sista bitarna lagts på plats för att alphaversionen av DoDaventyr.se ska kunna öppna. Anledningen till att vi smygstartar utan att sidan är riktigt klar är att vi ska ha material ligga på den när den färdiga versionen öppnar (vilket förhoppningsvis sker innan jul).

För dig som aldrig har hört talas om att denna sida var i antågande kan jag berätta att jag, tillsammans med två klasskamrater, har valt som projektarbete nu i gymnasiets tredje år att göra en Drakar och Demoner-fansite som vi ska arbeta med att förbättra mer och mer. Vi ska gå in i det männskliga psykets djupaste vrår och luska ut vad det är som egentligen tilltalar folk på en bra sida. Dessutom ville jag göra en svensk motsvarighet till dndadventure.com (fast mycket snyggare, bättre och mer tilltalande förstås :gremsmile: ).

Om du har material på någon annan sida gör det ingenting om du skickar den till oss också, även om vi gärna ser nytt material på sidan. Alla som är med och drar ett strå till stacken gör DoD-världen en stor tjänst av framför allt två anledningar:
* Du ger andra material och inspiration vilket gynnar alla som ägnar sig åt denna ädla fritidssysselsättning.
* Du är med och gör DoDaventyr.se till en större sida, vilket gör att oerfarna skribenter lättare vågar ladda upp sitt material, vilket i sin tur gör det lättare och lättare för folk att våga ladda upp sina grejer.

Gör världen en tjänst och lämna ditt bidrag nu.



Observera:Sidan som den ser ut nu är endast är anpassad för upplösningen 1024*768 pixlar. Jag kan mycket väl tänka mig att det ser helt galet ut för dig som har en annan upplösning på skärmen.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kul med att det har poppat upp ännu en DoD-sida. Känns alltid lika förhoppningsfullt när det gör det.
Hoppas att det kommer att laddas upp en massa matriel där !

/ Johan K, som åxå tippsar om att lägga till sdioan till länkregistret här på wrnu
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,764
Location
Nett-ruh-bi
Vad som skulle kunna skilja er webbplats från t.ex. Sveroks scenariobank vore om ni hade redaktörer, dvs. någon som går igenom inskickat material och ser till att det håller klass. Alla som har sökt material på nätet vet ju att man ibland känner det som att man vadar genom oceaner av dynga i jakt efter guldklimpar. Genom att ha redaktörer skulle ni kunna bygga upp ett kvalitetsanseende runt er webbplats - det man hittar hos er, det håller klass, och den som blir publicerad hos er, den håller klass.

Dewil
 
Top