Nekromanti DoD6 Ultimata Krigar Cup

jonix

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
283
Location
kalmar
DoD6 Ultimata Krigar Cup (dukc)

:gremcrazy:Är du som spelare trött på spelledarens tjat om att spela en roll?
:gremooo:Är du som spelledare trött på dina spelare som bara vill slåss med sina RP och få skatter hela tiden?
:gremmad:Är du uttråkad mitt i veckorna när du inte spelar rollspel?
:gremsmile:Är du en av många som i smyg räknar ut maximala skadan på olika vapen?
:gremblush:Är du en av oss som drömmer våta drömmar om SB, KP, IM, FYS, STY, SMI, "3T6" och RV?
:gremcrazy:Är du en spelare som vägrar spela en RP som inte har det bästa vapnet?
:gremsmirk:Är du en av oss som anser att ett spelmöte utan strid är inget spelmöte?
:gremelak:Är du en av oss som endast spelar RPn med yrket krigare eller motsvarande.
:gremtongue:Är du en rollspelare som andra kallar för "Boffer" eller "Kobold"?

Då är lösningen på just dina problem
DoD6 Ultimata Krigar Cup.

Den första Turneringen är just avslutad, här är lite sanningsmodifierade kommentarer;


-"J#vla skitspelledare..."
/En Spelare som förlorade sin Rp i första striden.

-"Hade vi inte kört med de officiella reglerna så hade jag vunnit"
/En spelare som inte vann...

-"Vad tramsigt!"
/En Rollspelare som inte tordes vara med.

-"Inga kommentarer"
/En Rp som fumlade bort sig ur turneringen

-"Det bästa som någonsin skapats efter DoD6!
/Spelaren som vann och dennes RP som utsets till DoD6 ultimata(ste) krigare!


Ä.I.S.F (Än så länge Icke Ställda Frågor)

Vad går det ut på?
Att ha kul.

Hur går det till?
Du skapar en RP genom att följa intruktionerna och DoD6:E och DoD6R. Sedan slåss din Rp mot andras Rp tills en vinnare koras till DoD6 Ultimata Krigare!

Det låter jobbigt och jag orkar inte engagera mig!
Det är just det som är det fina i kråksången! Det enda du behöver göra är att skapa en RP resten sköter SL!



Nå, vad väntar DU på? :gremgrin:
 

jonix

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
283
Location
kalmar
nej reglerna kommer ändras något.

Inte riktigt, det diskuteras flitigt för tillfället. Förhoppningsvis kommer maktböner och förmåger in i bilden.

Nästa cup går av stapeln i helgen ungefär.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: nej reglerna kommer ändras något.

Åkej, så du ska inte göra något här på forumet utan vi tvingas pallra oss över till Riotminds skräpforum?
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Eller folk som har växt förbi stadiet "brådmogenhet" och har lite självdistans och kan ta sig själva med en nypa salt. Varför klättrar man upp på Mount Everest? För att vi kan. Varför optar vi rollpersoner stenhårt? För att vi kan, och vi har skoj under tiden.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Cup II startar i helgen!

Retorik (köpslå) -Färdigheten gör att man har möjlighet att köpa utrustning för (FV/40) procent av värdet. Dessutom minskar kostnaden för mat mellan striderna lika mycket.

Så om jag köper Köpslå till FV 1 får jag handla utrustning för 0.025 procent av värdet? Ganska schysst. En helrustning i plåt kostar 22 silver typ. Jag föreslår att du omformulerar den biten av reglerna...

Om jag förstått rätt så är färdigheterna i regel/skapadokumentet de enda man får köpa, men att reglerna för Yrkes/Kärnfärdigheter fortfarande gäller.
 
Top