Nekromanti DoD6 - Stämmningen

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,090
tycka vad man vill om reglerna, jag tycker dem e okej, men visst kunde dem varit bättre, men kan ni inte hålla med om att det vilar en otrligt skön stämmning över den nya versionen, dem vackra illustriationerna, och ja hela den här sago-skog grejen faller jag pladask för...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,476
Location
Helsingborg
Håller med

När jag tittar på Riotminds hemsida så kommer jag i sådan himla bra stämning. Fantasin börjar flöda i huvudet.

Jag antar att boken är likadan. Jag läste en beskrivning på nätet om DoD6 och han jämnförde med gamla versionen.
Reglerna verkar faktiskt sjyssta.

/[color:green]Han</font color=green> som vill både spela och SL:a DoD6
 

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
Re: Håller med

Håller fullständigt med! Bara jag ser min fina regelbok med de vackra illustrationerna så får jag abstinens och börjar skaka i hela kroppen; vill spela! Har provkört en gång, ska spela till helgen igen.. så jävla ballt! Måtte det bara komma ut lite info om Trudvang snart...

"Erik wuzz here"
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Håller med

Japp, det var länge sedan man kände sådan lust för att spela, en blick på boken eller i den och man sprudlar av inspirtation. Samt regelboken väckte verkligen hungern för den nya världen och dess invånare.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

snygglo

Veteran
Joined
4 Nov 2000
Messages
73
Location
Malmö
Förtrollat sagoskimmer... åhhh (nt)

Max Wallinder
www.galactichero.com/kryptan "There is no spoon"
 

Exxo

Veteran
Joined
28 Nov 2000
Messages
1
ja det är kul med lite nytt men illustrationerna i boken är ju asfula, kanske är det så att illustrationer ska se ut så men som bilder är de ju asfula! Det hade varit mycket bättre med vanliga blyertsteckningar.

Bilderna som inleder varje kapitel är snygga, synd att dom inte fortsatte köra teckningar i resten av boken bara.

Men DoD 6 kommer att bli skitkul att testa! jag ser fram emot jul då man träffar alla gamla kompisar å spelar lite rollspel!

/Andreas
 
Top