DoD DoD23 - sammanställning över Kickstarter-kampanjer

Mest att jag spontant tänkte att det faktum att spelet uttalat valt bort spelvärld kanske skulle innebära att spelarna vore mer intresserade av annat material.

Från vad jag sett i Drakar och Demoner-gruppen på Facebook verkar det finnas ett stort intresse för skattkort och miniatyrer. Jag sorterade även bort några sådana Kickstarter-kampanjer när jag gjorde sammanställningen (eftersom jag fokuserade på böcker). Sedan har jag inte sällan sett folk fråga efter mer regler. Jag vet dock inte om det finns ett brett intresse för regelexpansioner eller om det är ett fåtal personer som postar om samma sak om och om igen.

@MattiasS, har du någon uppfattning om var som efterfrågas till Drakar och Demoner men som inte syns på Kickstarter?

Just ja, fler monster har jag också sett efterfrågas. Jag undrar om det främst är något amerikanskt, att det ska finnas flera nya typer av moster i varje grottasystem.

Det som sticker ut mest i den där sammanställningen tycker jag är @pellejones Drakborgen som har drygt 1 000 backare varav nästan hälften i andra länder än Sverige. Det är alltså fler backare än Windheim och inte så långt ifrån Ereb Altor på engelska.
Ja det var lite oväntat att så många var intresserade utanför Sverige.

Från vad jag sett i Drakar och Demoner-gruppen på Facebook verkar det finnas ett stort intresse för skattkort och miniatyrer. Jag sorterade även bort några sådana Kickstarter-kampanjer när jag gjorde sammanställningen (eftersom jag fokuserade på böcker). Sedan har jag inte sällan sett folk fråga efter mer regler. Jag vet dock inte om det finns ett brett intresse för regelexpansioner eller om det är ett fåtal personer som postar om samma sak om och om igen.

@MattiasS, har du någon uppfattning om var som efterfrågas till Drakar och Demoner men som inte syns på Kickstarter?
Våra rustnings- och vapenkompendier (regler) har laddats ner i över 2500 exemplar totalt från DTRPG (för två titlar både svenska och engelska) men det är ju pay-what-you-want, så oftast gratis, så kanske svårt att jämföra, men intresset finns ju uppenbarligen.

Back