Nekromanti DoD

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Cary On... :)

<I>Nja, visserligen är mycket av Manowars musik inom samam tema - men att säga att de bara handlar om samma, gamla hjärndöda saker är en annan sak.</I>

Det är helt klart att gå för långt - de gör det bara väldigt <B>ofta</B>. (-:
Själv tycker jag Manowar var bättre förr; då var orkestrar och manskörer bara grädde på moset, numera <I>behöver</I> de det.
Carry On? Tjå, bra tunggung, men får mig att mest tänka på gammal vanlig Biker Brotherhood - fast visst har de gjort ett otal pärlor genom åren, Cherokee och Violence & Bloodshed inräknat; Manowar har alltid varit som bäst när de gör nåt lite annorlunda.

För att beröra nåt åtminstone marginellt on-topic så har jag också alltid tyckt det har varit intressant att kasta ett getöga på vad folk inom spelbranschen har för musiksmak; ganska ofta kan man se den reflekteras i deras produkter. Förutom då GW och death metal så är det nånting vagt <I>rätt</I> över att Terry Amthor (Shadow World) diggar Billy Idol, eller att Anders Blixt brukar föredra klassiskt. Att Håkan Jonsson är rockabilly-freak och avgudar Stray Cats blir rätt übertydligt om man tittar på hans bilder i Wastelands också.

--
Åke
 

Angantyr

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
6
Location
Rönninge
Krigarmetall

När jag förresten ändå drog in Bathory i en tråd som kommit att handla om musik, så kanske det är lika
bra att propagera för deras(/hans) mer vikingapräglade skivor som stämningsskapare. Även om Quorthon
borde betala royalties till Manowar (för att inte tala om Venom) för allt som han "lånat", så lyckas han
skapa krigarmetall som kan vara att föredra för alla oss som tycker att Manowar är översvulstigt och, på
senare tid, tämligen platt. Även om Eric Adams sjunger bättre än Quorthon. De Bathoryskivor som det
gäller är "Hammerheart", "Twilight Of The Gods" och "Blood On Ice". Och kanske "Blood Fire Death" också.

/ Thomas

--
Föredetting sedan 1989
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Re: Cary On... :)

Hmmm.....Jag kan kanske sträcka mig så långt att jag kan erkänna att låten battle hymn faktiskt är rätt så bra....Men längre än så går jag bara inte!!

Tacka vet jag a;Grumh eller tidiga Frontline Assembly (Digita Tension Dementia eller Total Terror) när man gör gubbar till High Tech rollspel!!

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>
 
Top