Nekromanti DoD v. 4

Glomer

Veteran
Joined
20 Jan 2003
Messages
170
Location
kristianstad skåne
DoD v. 4 är lugnt mitt favorit rollspel, jag spelar i en grupp med fem personer (inkl. mig) varav två äger regelböcker till 4:an och jag skulle bli överlycklig om jag skulle kunna få tag på ett ex. Men eftersom den är så gammal (samlar objekt kanske) så är det mycket svårt för mig att få tag på den... Men om ni vet någon stans där jag kan köpa det (inte för dyrt) så skulle jag uppskatta om ni kunde berätta det för mig.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Att köpa DoD 91-an

Du vill alltså köpa DoD 91, eller DoD v4 som det också heter, fast billigt? Inte för att vara elak, men det kommer inte att ske. DoD 91 anses av snormånga vara den bästa utgåvan av DoD någonsin, så vare sig de har rätt eller fel så finns de tinte många ex att köpa, speciellt inte billigt. Som exempelt kan jag nämna att Spelantikvariatet har ett ex inne som är, jag citerar, "dåligt skick, kantstött, lösa sidor, sidor saknas, slitet omslag, vikt omslag, box saknas, formulär saknas, äventyr saknas" . Och det går för 350 kronor. Jag vill inte ens tänka på vad det skulle kosta att lägga vantarna på ett i fint skick...

Fast å andra sidan, man kan ha tur. Fråga på Traditions forum, där lyckades en av mina polare skrapa ihop DoD91, Ereb Altor-boxen och en box till för under femhundra spänn.
Jag hoppas att du hittar ett ex! :gremlaugh:


Storuggla, vet hur det är att leta fruktlöst efter en pryl man vill ha
 

tyron

Veteran
Joined
31 Mar 2003
Messages
84
Location
...
Re: Tack, tack...

Tack för vänligheten, men kan man ej hitta det på nätet? Bara de viktigaste delarna av boken?
det finns alltid folk som lägger ut delar av börjer på nätet men det kan vara svårt att hitta. Men du kan ju alltid fråga runt.

anars så skulle jag tipsa på att gå på konväntsaktioner. Där kan man alltid fynda. :gremgrin:
 

tyron

Veteran
Joined
31 Mar 2003
Messages
84
Location
...
Re: ok

det behöver inte kåste en förmögenhet. Du kan komma undan med en halv... :gremgrin:

Nej men ärligt talat. Vist det kan kåsta ganska mycket men är du aktiv på olika konvents aktioner så kan du fynda. Har själv gjort det några gånger så...
 
Top