Nekromanti DoD v.1.0

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
När jag började spela rollspel så hade första utgåvan av DoD precis kommit ut. Men istället för att köpa det så fick jag ett kanonerbjudande (tyckte jag då i alla fall) av en kompis. Han hade spelet och erbjöd sig storsint att kopiera regelboken åt mig. "Skitbra", tänkte jag. "Då sparar jag hela 149 spänn!" (eller vad det nu kostade). Länge tyckte jag att mina andra kompisar var losers som hade varit tvungna att betala för sina ex, eller åtminstone låta dem ta upp värdefull julklappsönskelisteplats. Efter ett par år började jag dock tvivla på det geniala i det hela, för att ytterligare ett par år senare, förbanna min arma korkskalle som gjorde något så urbota dumt!

Sedan dess har det varit ett hål i min spelsamling. Inte för att jag har en komplett DoD-produktlinje eller nått sånt i övrigt, utan för att jag hade varit med på den tiden och för att DoD1 i flera år hade varit MIN version av spelet. Rent moraliskt SKULLE det stå en blåryggad box bredvid den svarta, för att sedan följas av en Expert-låda.

Tills nu. En i mitt dåvarande spelgäng som jag förtfarande har kontakt med, behövde utrymme i sin hylla och gav helt sonika sitt gamla dammiga exemplar till mig. När jag lite försynt protesterade och frågade ifall han verkligen ville göra det, då de faktiskt är värda en slant, svarade han "Äsch, det räcker om du bjuder på en fika eller nått nästa gång vi ses". Historien är inte slut där. När jag till sist hämtat ut paketet från posten (vi bor inte längre på samma ort), visade det sig att lådan även innehöll en liten bonusgrej: Nämligen en SINKADUS NR 1!!! Som om dealen inte hade varit sweet enough... :gremshocked:

Hursomhelst. Anledningen till att jag skriver detta (förutom att göra er avundsjuka :gremgrin:) är att jag är inte säker på att lådan är komplett. Det enda jag vet som saknas är tärningar. Boxen jag fick innehöll: Regelbok, vapentabell och ett blad rättelser. Är spelet komplett? Är det någon som vet med säkerhet vad som följde med från början?

/Anders
 
G

Guest

Guest
Gratz mannen, roligt!

Jag vet faktiskt inte om det är komplett, men bara boxen på bokhyllan e juh fina fisken...

En sak som hände mig på typ 2 år sen va när jag skulle ner slänga lite skräp, nere i källaren ser jag en banankartong med böcker, personligen tycker inte jag att man ska slänga böcker så jag började kolla vad för böcker kartongen innehåller. Där till min stora förvåning ligger följade: DoD 1: utgåvan [Svarta boxen dock], DoD Expert och DoD Samuraj. DoD boxen innehåller förutom standardinnehåll även hela ärans väg kampanjen... Allt i toppskick! Alltså helt sinnessjukt bra skick, tärningar, pappfigurer, ja till och med reklamblad i Expertboxen för Mutant och Chock...
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,496
Location
Stockholm
Du saknar världshäftet (NT)

Hahahahaha! Nä, det fanns inget världshäfte med, så det saknar du inte alls. Ditt sviiiiiiiiin, som Herman Hedning skulle sagt. :gremlaugh:

Om du kommer på lördag så kan du glana i mitt exemplar och kolla vad som fanns med ... plus lite hemliga rariteter. :gremlaugh:

/M
 
Top