DoD - Torundsberg - Den Fördömdas Flykt

bluescotch

Veteran
Hej allesammans,

(Om detta är fel forum eller jag använt fel titelformattering osv ber jag om ursäkt i förväg!)

Mitt första inlägg här, och en relativt ny DoD/TTRPG-spelare. Blev fullständigt hooked när jag började spela Drakar och Demoner nyligen och har alltid älskat att skriva, så tänkte ge mig på att försöka skapa ett eget one-shot-äventyr. Det är väldigt annorlunda från att skriva en linjär berättelse, vilket är helt underbart, men innebär utmaningar och nytt tänk, vilket - som sagt - är nytt för mig.

Jag skulle jättegärna vilja höra era tankar kring det jag skrivit hittills. Det är inte helt illustrerat. Bilder och kartor osv saknas, men äventyret i sig bör vara vattentätt - men har blivit lite hemmablind så tar jättegärna hjälp om ni vill kolla!

Här är länken: https://rollspelskompanjonen.se/aventyr/torundsberg-0GfYBJFFD49k8zESEZ5f

Äventyret tar sin början i det absoluta mörkret under fästningen Torundsberg, i en fuktig och hopplös plats känd som "Våta Graven". Väggarna i cellerna gråter av kondens och det enda som hörs är det hypnotiska ljudet av vattendroppar: plopp... plopp... plopp.

Uppvaknandet: Ni vaknar på bäddar av rutten halm med en sprängande huvudvärk…”

Attachments

• IMG_0357.webp
    IMG_0357.webp
    87 KB · Views: 0
Back