Nekromanti DoD lever!!!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,280
Location
Örebro
Personligen så tycker jag inte det blev sämre för varje modul (med möjligt undantag av Svartblod i Chronopia vars layout jag ogillade och hela kapitlet om gobliner). Men jag gillade generellt de andra modulerna släppttes då tillförde något. Kunde de gjorts bättre? Givetvis. Tillförde de något? Även där blir det givetvis. I min syn så var till exempel boken om De Hängivna (Mörkrets Krigare) mycket intressant. Fast det är väl bara jag som tycker /images/icons/smile.gif




- Robert Jonsson (webmaster, Altors Vidder)
Altors Vidder: http://drakar.rollspel.nu/
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Vi DoD "skadade" rollspelare önskar def. att de skall engagera sig i att släppa en ny version av DoD-91 varför inte DoD-01 hade ju varit askalas med tio års jubileums utgåva... *önskedröm*
Tyvärr lär inte detta ske under våran livstid för att de tjänar inget på det längre.... DoD lever förvisso men bara i våra tankar å hjärtan... Var rädd om de DoD prylar ni har.....

Kardinales bepansrade högernäve....
 

Hannes J

Veteran
Joined
30 May 2000
Messages
18
Det vore ju roligt om de kunde släppa allt fritt - lägga hela skiten på nätet.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Skulle kunna vara det. Men var realistisk. Det kommer troligen tidigast kunna komma upp på nätet om 70 år, då vet inte jag om det är så aktuellt för min del, om jag överhuvudtaget lever...

Tänk på att företagen jobbar med vinst basis, och att lägga ut det på nätet lär ju inte ge dem några inkomster. Så tyvärr om nu ingen har en ofantligt stor plånbok och kan köpa rättigheterna, men då tror jag inte man är så glad på att sprida det gratis heller...

Riddaren
 

Nathan

Schattenmeister
Joined
5 Jun 2000
Messages
120
Re: Realistiska städer

Nån sa på Eon-forumet att Rom hade 1 miljon invånare när den var som störst, under vilken tidsepok det nu var (romartiden?). Vissa tror att den hade upp till fyra miljoner invånare.

Fast det verkar ju inte vara realistiskt... :)

Nathan
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Inte för att vara sån.. men ÄR DU HELT RUBBAD ELLER???
Fyfan.. för dagens ungar... allt på internet.... fyyyyfördenledefan!


Kardinales bepansrade högernäve....
 

Hannes J

Veteran
Joined
30 May 2000
Messages
18
Det är inte alltid det roligaste att vara realistisk ;-)
Jag har nyligen mailat VD:n för PE och frågat!
 

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
Re: Realistiska städer

Nån sa på Eon-forumet att Rom hade 1 miljon invånare när den var som störst, ...

hmm, betyder inte det att den har mindre inv. antal nu?!? /images/icons/laugh.gif



[--- Jan Arenö ---]
 

Hunden

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
110
Location
Borlänge
Re: Realistiska städer

Det är många städer som har mindre innvånare nu än vad de hade för några hundar år sedan. Sen fanns det nog rätt så stora städer runt om i världen. Har fått för mig att de medeltida städerna i Europa var rätt så små om man jämför med de Österländska städerna. Så det är nog inte alls orealistiskt med jättelika städer.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Datorer vs. rollspel

jag tror att rollSPEL blir populärare pågrund av alla s.k datarollspel.

Snarare tvärtom... om man vill spela för att tjäna poäng och bli mäktig så finns det en oräknelig mängs datorrollspel som tillfredställer detta behov bättre än något riktigt rollspel.
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Mycket regler = rollSPEL?

Där kan jag hålla med. Om man rollSPELAR eller ROLLspelar beror på spelargruppen och inte på reglerna men jag tycker ändå att eon har ett alltför tungrott regelsystem.

Fast det aär med kobloder, låt dem hållas. Jag tror att de flesta spelade koboldistiskt i början av sin rollspels-karriär, jag gjorde det ialla fall. Rätt roligt att tänka tillbaka på faktiskt.

Per
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Hade inte Rom över 1 miljon innevånare under sin storhets tidm

Per
 

Bombadill

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
57
Location
Hörby
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Det känns faktiskt som om modulerna tillhör ett helt annat rollspel än grundboken...<p><hr></blockquote><p>Jo, det tycker faktiskt jag med

/Bombadill
 
Top