Nekromanti DoD konvertering

Silke

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
248
Location
Vällingby, Stockholm alltså...
Hej alla glada har funderat på om det finns en officiell eller inofficiell konvertering från DoD 3.0, 4.0 till DoD 6.0! Är det någon hemma snickare som gjort en eller har Riot gjort en (kanske ska/vill göra en)....
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Har svårt att....

...tänka mig att Riotminds skulle vilja ta tillbaka de gamla verisionerna. De vill nog sattsa på deras egna pryl och att återuppliva en gammal konkurent(om jag får uttrycka mig så) är ju inte så smart.

Däremot kan jag nog tänka mig att det finns många rollspelare där ute som tex. älskar miljön i DoD6 men inte reglerna. Nån av dessa kanske orkar...kanske inte

<A HREF="http://www.spelaroll.net/svultnasvinet" target="_new">http://www.spelaroll.net/svultnasvinet</A> runderolf@hotmail.com
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Tillräckligt med skillnader...

...för att jag ska använda DoD'91 (version 4) för att spela i Ereb Altor istället för att konvertera tidigare material till DoD6.

/Johan - Nyckelmästare vid Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Har en som är i det närmaste klar, lite finputsning, men tyvärr ligger lite på is denna och nästa vecka pga arbete för tidningen Codex och kommande högskoleprov nästa helg.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Har en som är i det närmaste klar,"

Trevligt och det vore ännu trevligare om du ville låta resten rollspels-Sverige få ta del av den. Skulle vara mycket trevligt att kunna konventera "Guld är allt som glimmar"-triologin.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
I en eller annan form kommer den att hamna på nätet, om det blir inofficiellt eller officiellt kan jag inte svara på, men den kommer iaf först skickas till Riotminds, sedan beroende på deras svar, så blir frågan hur presentationen görs.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 
Top