Nekromanti DoD Champions

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Jag har sett på riotminds sida att de planerar ett figurspel. Är det någon som vet något om dettta eller var man kan få veta mer om detta. Som en fanatisk Wh 40k spelare (och stort fan av allt som har med figurspel att göra) ser jag fram emot ett bra svenskt(?) figurspel.

"Soylent Green is people!"
 

Fylbard

Veteran
Joined
8 Jan 2001
Messages
75
Location
Lund i Sverige
SJälv så..

... Själv så är jag inte så förtjust i figuspel, men däremot tror jag det är en bra inspirationskälla när man skapar sin Rp att ha tennfigurer... Speciellt om man kan måla dem lika snyggt som jag /images/icons/cool.gif

Som Ceasar skulle ha sagt; "Jag kom, jag såg, jag segrade".
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Jag gillar tanken på ett figur(slags)spel. Miniatyrer är alltid roliga, både för att de är små och för att jag tycker om att måla dem. Har inte RiotMinds lite mer information åt de vetgiriga?

Förresten, vet någon om Heartbreaker fortfarande finns (och gör miniatyrer)? Eller det var bara ett varumärke som försvann med resten av Target Games?

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Jag brukar doppa dem i en färgburk [NT]

/[color:green]Han</font color=green> som tycker det går mycket snabbare och man behöver inte köpa penslar. /images/icons/smile.gif
 

Sindlast

Veteran
Joined
16 Jun 2000
Messages
89
Location
Halmstad
Re: SJälv så..

Tro inte på Idmur han klarar inte ens av att måla tennfigurens markplatta...

Sindlast-målar bättre än Idmur
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: SJälv så..

Tja, jag är väl rätt så standard på att måla.. Men ni skulle se min orch-rollperson jag konverterade av en WH-orch! OjojOJ!!

Och min fantastiskt fantasifulla konstnärlig SKAVENS! (Fast det är en annan historia..) Det är ju riktigt kul att få konvertera loss! (Ni ska se min rockande skaven, min Clanrat-plaguemonk, mitt klogäng, min goblin-hatare.. Nu skall jag göra en champion med sköld-emblem över hela kroppen, han kommer att se HÅRD ut! (Röjjigt pansar!/images/icons/mad.gif)


/Ojdå, jag suddade ut signaturen.. Äh, orkar inte komma på en ny../images/icons/wink.gif


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Provade jag en gång.

Jag doppade en alv i vit färg. Han blev inte vacker. (Såg ut som en överviktig vaxdocka..)


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Provade jag en gång.

En gång för inte allt för länge sen så doppade jag en skink i en burk röd färg. Väldigt vackert men min kompis bet sönder honom så det finns inte speciallt mycket kvar =(

/Linus - som har en kompis som borde blivit färgförgiftad

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: SJälv så..

Sindlast-målar bättre än Idmur

Jag känner varken Sindlast eller Idmur men jag målar bra.

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: SJälv så..

Hur många här på forumet vill igentligen höra ert skryt? De tre ovanstående inläggen enligt mig bara ett försök att gå upp i graderna.

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: SJälv så..

Jag tycker inte att graderna är så värst viktiga och har aldrig skrivit något inlägg bara för att höja mig i en rangordning där jag inte känner till mängden titlar ens. Om jag klassas som Vapenbärare eller Soldat mäter knappast min DoD-erfarenhet.

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell
 

Idmur

Veteran
Joined
5 Jan 2001
Messages
24
Re: SJälv så..

Tro inte på Idmur han klarar inte ens av att måla tennfigurens markplatta...

Jag målar ju iaf bättre en dig....
Jag fick faktiskt MVG i "bild", "bild A" & "bild B". så det så...
 

Idmur

Veteran
Joined
5 Jan 2001
Messages
24
Re: SJälv så..

Hur många här på forumet vill igentligen höra ert skryt? De tre ovanstående inläggen enligt mig bara ett försök att gå upp i graderna

Jag é stolt över att vara grisodlare och funderar på att skapa en ny användare när jag förlorar min titel...
 
Top