Nekromanti DoD -91 och Eddings..

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Är det någon annan förutom jag som känner att äventyr i DoD -91 inte sällan blir i lite Eddings-anda...?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Jag!
Fast så är inte reglerna särskilt viktiga i våra kampanjer - utan där är det mer äventyren och karaktärernas personlighet och egenheter som står i centrum /images/icons/smile.gif


- Robert Jonsson (webmaster, Altors Vidder)
Altors Vidder: http://drakar.rollspel.nu/
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Ja, eftersom att Eddings böcker brukar vara underhållande så brukar även DoD-91 vara det. På samma sätt...vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men så är det.

Det där med egenheter...visst är det så, de DoDkaraktärer som vi brukar ha är ofta lite skruvade, det behöver inte vara något speciellt, men en liten överdriven egenhet gör spelandet så mycket roligare (för alla).<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Dac on 2000-08-15 23:46.</EM></FONT></P>
 

Ofeig

Warrior
Joined
4 Jun 2000
Messages
373
Location
Solna
Det där med egenheter...visst är det så, de DoDkaraktärer som vi brukar ha är ofta lite skruvade, det behöver inte vara något speciellt, men en liten överdriven egenhet gör spelandet så mycket roligare (för alla).

Jo, och det är ju det som är meningen /images/icons/smile.gif

"Gud är död" - Friederich Nietzsche
"Nietzsche är död" - Gud
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
"Det där med egenheter...visst är det så, de DoDkaraktärer som vi brukar ha är ofta lite skruvade, det behöver inte vara något speciellt, men en liten överdriven egenhet gör spelandet så mycket roligare (för alla)"

Håller med.....
Hoppas bara samma anda genomsyrar nya Drakar (Version 6).

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Tja, för mig liknar inte DoD spelandet Eddings. Det verkar som om jag är den enda som inte gillar Eddings. Jag tycker helt enkelt att alla hans böcker är för lika, efter den första serien blir det tjatigt.

Per
 

Carilion

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
61
Location
Nyköping
Hopp (OT?)

Jag kan erinra mig att man i någon Eddingsbok kunde läsa:
"Under de närmaste trettio åren hände inget särskilt".
Ett mindre hopp i tiden alltså... *ehrm*


// Carilion Alvhand
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
<em>Jag tycker helt enkelt att alla hans böcker är för lika, efter den första serien blir det tjatigt.</em>

Visst är det så. Eddings har kommit på en bra basstory (i och med Belgarion-serien) och den storyn används i alla andra serier, även karaktärerna är mer eller mindre lika...men det är kul att läsa, inte så fasligt tungt och djup, istället väldigt underhållande. Precis som jag tycker att DoD-91 blir ibland.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag håller inte med dig om att det är Eddings över dod-äventyren. Sen att man kan inspieras lite av just språket han avänder. Det kan man ju göra

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 
Top