Nekromanti DoD 6

Saurus

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
192
Location
Vadstena
Jag tycker systemet är ritkigt dåligt med stridkapacitet levels mm, det är konstigt system. Vad tycker ni? /images/icons/dragon.gif
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Gammal diskussion ...

Det där har varit uppe många gånger förr.

En del tycker att det är bra, andra tycker att det är dåligt (fast oftast med en mer målande beskrivning än så).

Jag själv (som brukar anklagas för jäv, trots att jag inte skrivit en rad i regelboken) förhåller mig diplomatiskt neutral.

Vill du veta mer exakt vad folk tycker föreslår jag att du gör en forumsökning och läser några gamla trådar.
 

Patrick-S&S

Veteran
Joined
1 Sep 2002
Messages
16
Location
Malmö
Jag måste säga att jag tycker tvärtom eftersom jag spelar ett annat rollspel precis med det motsatta (Hârn med realistiska regler). Normalt sätt så är jag inte förtjust i levels och hit points men jag tycker att Riotminds har en skön stil i sitt regelsystem som inte D&D 3E kommer i närheten av. Om du inte gillar DOD 6 så vänta in Expertboken som skall släppas under hösten. Den versionen tar bort levels och dylikt...
 

Angmar

Veteran
Joined
9 Dec 2001
Messages
88
Location
Stockholm
Re: Gammal diskussion ...

"Det där har varit uppe många gånger förr."

Det har väl de flesta diskussioner nu?
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Re: Gammal diskussion ...

"Det har väl de flesta diskussioner nu?"

Det är sant, men detta är en av de ämnen som brukar leda till för livliga diskussioner för att alla skall klara av att argumentera vettigt och hålla god ton.
Dessutom tycker åtminstone jag att den börjar bli lite uttjatad.
 
Top